• ٨ فروردين ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٣٤٩
«نوروزگاه‌ها» موجب تغییر نگاه گردشگران به پایتخت شده است

«نوروزگاه‌ها» موجب تغییر نگاه گردشگران به پایتخت شده است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل آبادی،رئیس کمیسیون میراث فرهنگی شورای شهر تهران از نقش این نوروزگاه‌ها در جذب گردشگر داخلی و خارجی خبر داد و گفت: افزایش نوروزگاه‌ها و افزایش فعالیت‌های فرهنگی و اضافه شدن امکانات گردشگری در آنها باعث تغییر نگاه مردم به پایتختی که اغلب زیبایی‌های آن به دلیل ساخت ‌و سازها نادیده گرفته شده است، می‌شود.
وی تاکید کرد: از ابتدای شورای پنجم و با کمک مدیریت شهری تصمیم بر آن شد که از ظرفیت‌های استان تهران برای افزایش گردشگر داخلی و خارجی استفاده شود که امسال در ایام نوروز و باتوجه به تعدد و گستردگی نوروزگاه‌ها این مهم در حال تحقق است.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: امکانات نوروزگاه‌ها به شناخت شهر تهران و تاریخچه آن کمک می‌کند و حتی باعث سفر گردشگران در سایر روزهای سال به تهران نیز می‌شود. نوروزگاه‌ها توانسته اند با برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی، زمینه ساز جذب گسترده گردشگران به تهران شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: تهران به عنوان پایتخت ایران و با سابقه تاریخی که دارد از پتانسیل‌های بسیاری برای گردشگران برخوردار است که مدیریت شهری باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط در راستای احیاء، معرفی و نمایش آن به شهروندان و گردشگران سراسر کشور اقدام کند؛ اقدامی که امسال در برنامه های نوروزگاه به خوبی شاهد آن بوده ایم.

خلیل آبادی گفت: امسال با معرفی 40 نقطه برای برگزاری نوروزگاه ها و طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و توجه به کودکان و خانواده ها شاهد حرکتی ویژه بودیم و امیدواریم از این نوروزگاه‌ها مانند سال گذشته و بیشتر از آن استقبال شود و ثمره تلاش‌ها مشاهده شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: