• ٢٩ آذر ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٢٣٨
بلوک‌های بزرگ سیمانی جریمه عابران پیاده یا متخلفان ساختمانی

بلوک‌های بزرگ سیمانی جریمه عابران پیاده یا متخلفان ساختمانی

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از  اسکان نيوز، عابران این شهر به جز پیاده‌راه‌های تنگ و باریک با مشکل دیگری نیز روبه‌رو هستند. بلوک‌های سیمانی که تردد را در این خیابان‌های باریک برای آن‌ها دشوارتر کردند. این بلوک‌ها که برای جریمه ساختمان‌های متخلف گذاشته می‌شود، بیش از آن‌که جریمه آن‌ها باشد، جریمه عابران پیاده‌ای است که امکان تردد آن‌ها از پیاده‌روها را با مشکل رو‌به‌رو می‌کند.


محمد سالاری در خصوص نیوجرسی‌هایی که توسط شهرداران مناطق در پیاده‌راه‌ها گذاشته می‌شود،به اسکان نيوز می‌گوید: شهرداری این اختیار را دارد که در راستا اجرا آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام کند اما این شیوه اجرایی رای که بیایند در پیاده‌روها بلوک‌های سیمانی یا پلاستیکی بگذارند و مانع تردد شهروندان و ایجاد اشکال در شارع عام شوند، درست نیست.

او ادامه می‌دهد: این بخشی از حق مردم است که بتوانند در آسانی در شهر تردد کنند. قطعاً شهرداری تهران باید رویکرد خود را در اجرا آرا قضایی که توسط گذاشتن نیوجرسی اعمال می‌کند، تجدیدنظر کند. متأسفانه شهرداری تهران طی سال‌های گذشته همواره از این نوع اقدامات انجام داده و چون شهروندان نیز نسبت به حقوق شهروندی خود آگاهی لازم را نداشتند و اگر هم داشتند، اراده و انگیزه اعتراض به تضعیف حق قانونی خود را ندارند، این روش‌ها از سوی شهرداری مناطق و نواحی اعمال شده و عملاً سد معبر انجام شده است.

سالاری تاکید می‌کند: این روش که به عُرف تبدیل شده، خلاف قوانین شهرداری و حقوق شهروندی است و از موضوعات جدی است که در کمیسیون حقوقی و نظارتی شورا نیز در حال بررسی است و شهردار تهران نیز باید نسبت به آن، به نواحی و مناطق برای اصلاح رویکرد خود، دستورهای لازم را بدهد.

شهردار تهران نیز در نشست مدیران شهری هم از شهرداران مناطق درخواست کرد در استفاده از نیوجرسی ملاحظات لازم را در نظر بگیرند و از این پس با معاونت‌های مربوطه در شهرداری کل در این زمینه هماهنگ باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: