• ٨ مهر ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٢٩٢٢
اعمال تحفیف 70 درصدی طرح ترافیک برای آژانس ها و وانت بار ها

اعمال تحفیف 70 درصدی طرح ترافیک برای آژانس ها و وانت بار ها

 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در نودمین جلسه شورا بررسی لایحه شهرداری در خصوص الحاق سه تبصره به ماده چهارم مصوبه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده های مرکزی شهر تهران در دستور قرار گرفت.

 

بهاره آروین در تشریح این سه تبصره گفت: همانطور که می دانید هیات تطبیق به ماده 4 این مصوبه اعتراض داشت که در شورای حل اختلاف رای شورای شهر پذیرفته شد. با این وجود سه تبصره الحاقی برای این ماده پیشنهاد شده که در کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و عمران تصویب به صحن شورا ارایه می شود.

 

وی افزود: بر این اساس در تبصره یکم شهرداری تهران موظف است ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه نسبت به راه اندازی سامانه ثبت نام، شناسایی و ساماندهی خودروهای آژانس ها و موسسات اتوموبیل کرایه صدور سند سفر جهت آنها اقدام نماید. در صورتی که این خودروها بتوانند روزانه حداقل سه سند سفر از سامانه فوق دریافت نمایند، عوارض تردد آنها با اعمال ضریب سه دهم تعیین و محاسبه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: به موجب تبصره 2 الحاقی نیز شهرداری تهران موظف است ظرف یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه نسبت به راه اندازی سامانه ثبت نام و شناسایی و ساماندهی خودروهای باربری شهری و صدور باربرگ (سامانه بارانه) جهت آنها اقدام کند. در صورتی که خودروهای حمل بار روزانه حداقل سه بار برگ از سامانه مزبور دریافت کنند عوارض تردد آنها با اعمال ضریب سه دهم تعیین و محاسبه خواهد شد. معافیت وانت های پلاک "ع" تهران از پرداخت عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک منوط به استفاده از بار برگ است.

 

آروین با اشاره به تبصره 3 الحاقی گفت: عوارض تردد برای پلاک های " سواری تهران با ضریب 30 درصد محاسبه می شوند.

 

در نهایت این دستور بدون داشتن مخالف هم در کلیات و هم در جزییات به تصویب اعضای شورا رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: