• ٧ مهر ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٢٨٨٨
تجهیز سازمان آتش نشانی در سال 98 و برنامه سوم ادامه دار خواهد بود/ 7 مهر پاسداشت ایثار و از خود گذشتگی است

تجهیز سازمان آتش نشانی در سال 98 و برنامه سوم ادامه دار خواهد بود/ 7 مهر پاسداشت ایثار و از خود گذشتگی است

 


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فرهانی رییس کمیته بودجه و نظارت شوراهمزمان با گرامیداشت 7 مهر روز آتش نشان گفت: از عمر سازمان آتش نشانی  90 سال می گذرد و به نوعی این سازمان همزاد با شهرداری تهران است و این نشان دهنده ی اهمیت ایمنی و امنیت برای شهر است.

 

وی ادامه داد: در طول این سالها همزمان با توسعه و گسترش پایتخت، تهران حوادث مخاطره بسیاری را از سر گذرانده ف حریق ، سیل و حوادث خرد و درشت دیگر که مدیریت همه ی اینها بر عهده سازمان آتش نشانی بوده و هست. لذا این سازمان مسئول برقراری ایمنی و امینت در شهر بوده و سالهاست مدال ایثار و فداکاری را به پاس زحمات این عزیزان بر گردنشان می آویزیم. با این وجود باید گفت تجهیز و توسعه این سازمان در حوزه های مختلف از اهم واجبات است که شورای شهر تهران در دوره پنجم این امر را در اولویت های خود قرار داده است.

 

فراهانی خاطر نشان ساخت: در همین راستا اخیرا با توسعه ایستگاه های آتش نشانی به 137 ایستگاه دسترسی  آتش نشان ها به محل های حادثه کاهش  پیدا کرده که این امر با توجه به ترافیک معابر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی ادامه داد: از حیث تجهیز این سازمان نیز امروز شاهد رونمایی از 5 نرده بان 64 و یک نرده بان  56 متری بودیم که خبر خوب برای شهروندان تهرانی است البته این اقدامات تنها محدود به این امر نخواهد شد و ادامه دار خواهد بود.

 

فراهانی گفت: با توجه به اتفاقات حادثه پلاسکو و صدمه دیدن نرده بان ها تعمیر آنها بسیار هزینه بر بود لذا از همان روزهای آغاز شورای پنجم تجهیز این نرده بان ها در دستور کار شورا قرار گرفت و با پیش بینی بودجه مناسب و اقدام به موقع توانستیم این نرده بان ها را وارد ناوگان آتش نشانی تهران کنیم.

 

به گفته فراهانی مهمتر از بهسازی این تجهیزات نوسازی بسیاری از خودروهای این سازمان است که امروز عمری بالای 10 سال دارند در حالی که استاندارد جهانی برای عمر خودروهای آتش نشانی باید زیر 10 سال باشد. از طرفی دیگر نوسازی برخی ساختمان های ایستگاه های آتش نشانی است که این موارد در بودجه سال 97 از سوی اعض    ای شورا دیده شده و نوسازی این ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

رییس کمیته بودجه شورا یاد آور شد: علاوه بر این موارد اعضای شورا تنلاشی مجدانه و پیگیرانه خاصی در جهت شناخته شدن این شغل به عنوان شغل سخت و زیان آور داشتند و خوشبختانه دولت این مهم را قبول کرده و لایحه ای به مجلس شورای اسلامی گسیل داشته که در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و امیدواریم با تصویب این لایحه شغل آتش نشانی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شناخته شود.

 

وی ادامه داد: از جنبه دیگر پیگیری وضعیت معیشیتی کارکنان سازمان آتش نشانی از سوی اعضای شورا با جدیت دنبال می شود و با قولی که آقای شیخ معاون منابع انشانی شهرداری داده اند امیدواریم حقوق آتش نشانان ترمیم شود.

 

فراهانی اظهار داشت: از جنبه آموزشی نیز ما با خلا مواجه هستیم و لذا این مهم را نیز جز برنامه های اصلی سازمان تعریف کردیم و برای واحد آرندی سازمان طرح های خوبی را در حال پیگیری هستیم.

 

رییس کمیته بودجه شورا همچنین افزود: به هر روی تلاش اعضای شورا در این راستا است که در جهت تجهیز سازمان ، منابع انسانی و ارتقا کیفی محتوایی آن تلاش کنیم چرا که اعتقاد ما بر این است که هر یک ریال هزینه در این بخش 100 ها هزار تومان بازگشت سرمایه خواهد داشت.

 

فراهانی گفت: از الزامات شهر زیست پذیر ایجاد ایمنی و امینت است و خوشبختانه این مهم در برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و ما در شورای شهر سعی خواهیم کرد بودجه مناسب برای تحقق این اهداف را در دسترس شهرداری قرار دهیم.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: