• ٨ آذر ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٢٣٦٠
شوراها همراه دولت هستند نه رقیب آن/ سهم عوارض شهرداری ها به 50 درصد افزایش خواهد یافت

شوراها همراه دولت هستند نه رقیب آن/ سهم عوارض شهرداری ها به 50 درصد افزایش خواهد یافت


به گزارش معاونت ارتباطتت و بین الملل شورا یاسلامی شهر تهران سید مهدی مقدسی در شصت و دومین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای کلان شهر ها و مراکز استان ها گفت: نوع نگاه ها باید به مدیریت شهری تغییر کند، دولت نباید شوراها را رقیب خود بداند.

 

وی ادامه داد: نگاه درآمدی دولت به مدیریت شهری باید تغییر کند و این یکی از الزاماتی است که باید محقق شود.

 

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی افزود: شورها ظرفیت های بسیاری دارند اما باید به آنان اعتماد شود.

 

مقدسی گفت: آیا غیر از این است که ما به دنبال جلب رضایت مردم هستیم، امروز 70 درصد جمعیت کشور شهر نشین هستند و بخش قابل توجهی از این جمعیت در کلان شهر ها زندگی می کنند لذا اگر هر چه بیشتر نهاد شوراها تقویت شود در حقیقت باری از دوش دولت برداشته می شود.

 

مقدسی در ادامه سخنان خود گفت: در همین راستا یکی از اقداماتی که از سوی مجلس شورای سلامی صورت گرفته افزایش سهم شهرداری ها از 30 درصد به 50 درصد در بخش عوارض است که امیدواریم این امر به زودی اجرایی شود.

 

وی افزود: در لایحه مالیات ارزش افزوده نیز باید اصلاحاتی صورت گیرد از جمله اینکه به جای واژه مالیات باید عوارض قرار گیرد.

 

مقدسی گفت: شوراها باید به جایگاه واقعی خود دست یابند و اگر اشکالی است نباید جایگاه شوراها را تخطئه کنند. وقتی ما منابع نمی دهیم مسئولان مدیریت شهری  برای اداره شهر ها  مجبور هستند به راه های انحرافی بروند چرا که مردم از آنان انتظار دارند، ما باید مسیر را برای آنها هموار کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: