• ٧ مرداد ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٠٨٢٩
تصویب یک فوریتی اصلاح الگوی مصرف در شهرداری تهران

تصویب یک فوریتی اصلاح الگوی مصرف در شهرداری تهران


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران نخستین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به بررسی یک فوریت طرح اصلاح الگوی مصرف در شهرداری تهران اختصاص داشت که الهام فخاری به عنوان طراح گفت: در شرایط فعلی بیشتر استانهای کشور از جمله تهران با قعطی و کمبود منابع تامین برق که وابسته به کمبود آب است روبرو هستند.

 

وی با بیان اینکه هر گونه تاخیر در اصلاح الگوی مصرف می تواند فاجعه را عمیق تر بکند اظهار داشت: هم اکنون کشور در حالت نیمه اضطراری در حوزه انرژی قرار  دارد و این در حالی است که شهرداری تهران علی رقم داشتن چندین مصوبه در ادوار پیشین هنوز نتوانسته است اصلاح الگوی مصرف را محقق کند.

 

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: تصویب این طرح می تواند دقت در برنامه های اصلاح الگوی مصرف را بیشتر کرده و آن را قابل نظارت کند.

 

مرتضی الویری، به عنوان مخالف یک فوریت طرح گفت: خود من به دلیل جدی بودن موضوع اصلاح الگوی مصرف که چندین برابر نرم جهانی است طرح را امضا کرده اما باید در نظر داشت که در گذشته 5 سند مصوب شورای شهر تهران برای این موضوع قانون گذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه تصویب سندی دیگر تنها قوانین را افزایش خواهد داد گفت: ما هرچه قانون بیشتر هم تصویب کنیم دردی را دوا نمی کند و باید به دنبال ریشه عدم تحقق مصوبات پیشین بوده و آنها را پیگیری کنیم.

 

افشین حبیب زاده، عضو شورای شهر تهران در موافقت با فوریت این طرح اظهار داشت: تمامی مباحث مطرح شده درست است اما هدف طرح تاکید بر اضطرار موضوع و ورود مجدد به آن برای نزدیک کردن موضوعات به اجرا است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تنها در قالب تذکر نسبت به عدم اجرای مصوبات پیشین حرکت کنیم به جایی نمی رسیم.

 

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در مخالفت با بررسی یک فوریتی این طرح گفت: مطرح شدن این طرح کار خوبی است و در ضرورت آن جای هیچ تردیدی نیست اما پیشنهاد می کنم با توجه به وجود مصوبات پیشین قید یک فوریت برداشته شده و بررسی شود که چرا مصوبات پیشین اجرایی نشده است.

 

وی اظهار داشت: خوب است در این زمان جلسه ای که رئیس شورا می بایست برگزار می کرد، برگزار شده و اگر مصوبه قرار است داشته باشیم در تکمیل مصوبات پیشین باشد.

 

علی اعطا، عضو شورای شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: با توجه به اینکه موضوع مصرف انژی بحث روز است و استانداری نیز دستورالعملی در خصوص آن داده است خوب است که با قید فوریت مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه بررسی با قید فوریت ناقض بررسی گذشته طرح نیست.

 

در نهایت این دستور جلسه به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: