• ١٣ ارديبهشت ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٠٣٢٦
گلایه شورا از سهل‌انگاری مدیران شهری در مورد باغات

گلایه شورا از سهل‌انگاری مدیران شهری در مورد باغات


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد جلسه کمیته حفاظت از باغات با بیان اینکه برگزاری اینگونه جلسات دو وجه سلبی و ایجابی دارد، گفت: در وجه سلبی شورای پنجم در آخرین جلسه سال ۹۶، مصوبه تخریب‌گر برج باغ را لغو کرد تا برج‌سازی در باقیمانده باغات ارزشمند شهر ادامه پیدا نکند و باعث تخریب آنها نشود، اما  وجه دوم، وجه ایجابی است؛ به این معنی که ما نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات هستیم که موجب شود مالکین باغات همانطوری که پیش از این از برج سازی و تخریب باغ منتفع می‌شدند، حالا از حفاظت باغ منتفع شوند.

 

وی با بیان اینکه مصوبه برج باغ موجب شده بود منافع مالکین و منافع عمومی شهر در تقابل با یکدیگر قرار گیرد، گفت: به این معنی که در برابر تامین منافع مالک، میراث طبیعی شهر تدریجا از بین می‌رفت و ما امروز در جستجوی راه حل‌هایی هستیم تا تامین منافع مالک، مستلزم تخریب باغ نباشد و در واقع، مالکین از تداوم حیات باغ منتفع شوند.

 

اعطا ادامه داد: در مصوبه اسفند ماه، مصوبه برج باغ شورای دوم را لغو و مقرر کردیم شهرداری در یک بازه زمانی دو ماهه پیشنهاد جایگزینی ارایه دهد که ضمن حفاظت از باغات، سیاست‌های تشویقی برای مالکین در آن لحاظ شده باشد و در جلسه اخیر دو کمیسیون محیط زیست و سلامت و کمیسیون شهرسازی و معماری با مدیران کل حوزه معماری و شهرسازی شهرداری داشتند، به نظر می رسید برخی از مدیران مربوطه نسبت به رویکرد شورای پنجم به بحث باغات، توجه کافی نداشته اند و یا اینکه با موضوع سهل انگارانه برخورد کرده اند که ما اخطارهای لازم را دادیم و در همان جلسه کارشناسانی از شورا را معرفی کردیم که در تدوین طرح پیشنهادی، به نمایندگی از شورا موضوع را با دقت و حساسیت بیشتری دنبال کنند. هدف کلی این است که به راه حلی برسیم که به عنوان جایگزینی برای برج باغ، منافع عمومی شهر و شهروندان را در کنار منافع مالکین تامین کند.

 

وی با بیان اینکه  به موازت شهرداری، کارشناسان ما در شورا در تخصص‌های مختلف شهرسازی و معماری، محیط زیست و حقوقی نیز موضوع را بررسی می‌کنند و امیدواریم بتوانیم به زودی به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم، گفت: در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در اسفند ۹۶، مقام معظم رهبری درباره مبحث باغ‌ها و باغستان‌های درون شهر فرمایشاتی داشتند. این فرمایشات ایشان، مهم‌ترین پشتوانه ما برای پیگیری موضوع حفاظت از باغات است. با توجه به دغدغه و حساسیت مقام معظم رهبری، حساسیت‌های اجتماعی و همچنین بسترهای مساعد حقوقی، گمان می‌کنم فرصت خوبی در اختیار داریم تا به یک روند پایدار در حفاظت از باغات شهر تهران برسیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: