• ٢٣ تير ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٠٢٤٠
هزینه‌کرد شهرداری در حوزه آسیب‌‌ها شفاف نیست/برای مبارزه با آسیب اجتماعی یارنه‌های نقدی حذف شود

هزینه‌کرد شهرداری در حوزه آسیب‌‌ها شفاف نیست/برای مبارزه با آسیب اجتماعی یارنه‌های نقدی حذف شود


 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در مورد اینکه چقدر در هزینه‌هایی که شهرداری تهران برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کرده است ،شفافیت وجود دارد، به شهردارآنلاین گفت: هرچه هزینه‌ در مورد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برای عموم مردم شفاف‌تر باشد، می‌توانیم بگوییم که اولین گام مثبت در این زمینه برداشته شده است. براساس این اطلاع‌رسانی شکاف‌ها و ابهام‌ها و احتمالا خطاها بهتر تشخیص داده می‌شود ولی باید دقت داشته باشیم که در این مورد تنها اطلاع رسانی مفید و موثر نیست.

 

وی در همین مورد ادامه داد: در کنار این شفافیت‌ها و چالش‌ها باید تحلیل و استخراج اشتباهات و هدر رفت‌های مالی وجود داشته باشد که در این مورد شهرداری باید از اعضای شورا و نهادهای صنفی کمک بگیرد تا مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جهت رفاه حال شهروندان صورت بگیرد.

 

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این که آیا در طول سال‌های اخیر در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم عملکرد خوبی از شهرداری تهران ببینیم، اضافه کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی جزو حوزه‌های محسوب می‌شود که نمی‌توانیم عملکرد آن را به صورت فیزیکی بررسی کنیم، البته این بدان معنا نیست که در حوزه‌های دیگر خطایی صورت نمی‌گیرد اما به دلیل اینکه در این حوزه خروجی تعامل، کنش‌گری و فعالیت‌های به چشم دیده نمی‌شود، طبیعتا ارزیابی آن هم مشکل و متفاوت است.

 

فخاری با بیان اینکه شورای شهر پنجم در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی رویکرد خود را در مقایسه با گذشته تغییر داده است، گفت: رویکردی که شورای شهر با همکاری شهروندان برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار داده است با دوره‌های گذشته متفاوت است. در گذشته بیشتر تمرکز بر روی کمک‌رسانی مستقیم به آسیب دیدگان اجتماعی بود و به‌نوعی خدماتی که به توانمندسازی فرد آسیب دیده می‌شد نمی‌توانست او را از چالشی که در آن قرار دارد بیرون بکشد.

 

وی با انتقاد از کمک‌رسانی مستقیم به شهروندان آسیب دیده ادامه داد: کمک‌های مستقیم و فردی مانند پرداخت یارانه تاکنون نتوانسته نتایج خوبی به همراه داشته باشد زیرا بسیاری از مردم ما مهارت به کارگیری سرمایه را ندارند. چه بهتر بود که بخش پرداخت یارانه‌ای را در قالب بهبود کیفیت نهادهای عمومی و دسترسی به فضاهای عمومی مانند ورزشی، بهداشتی، فرهنگی، بالابردن دانش والدین، بالا بردن کیفیت سطح زندگی، غنی کردن فرهنگ مناطق آسیب دیده و ... هزینه می‌کردیم این بدان معنا نیست که تاکنون کار زیرساختی انجام نشده است ولی آنچنان که باید خروجی مثبتی نداشته است.

 

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: به‌جای پرداخت پول مستقیم که تاکنون آیینی و نمایشی بود، بهتر است مردم آسیب دیده را به سمت توان افزایی و بهبود و بالا بردن مهارت‌های زندگی  هدایت کرد. در این خصوص شهروندان هم باید همکاری‌های لازم را انجام دهند. ما تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک سطح امید را در بین مردم، با تقدیر از افرادی که در بدترین شرایط زندگی به موفقیت رسیده‌اند، بالا ببریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: