• يکشنبه ٣٠ مرداد ١٤٠١-١٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٩٩٥
چمران: ۱-۸۷

مساجد محور اصلی محلات و شهرها هستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت مسجد در کشور گفت: مساجد مایه افتخار و محور اصلی هر محله و شهر است و باید در معماری این اماکن به قداست و اصالت در ساخت و ساز ایرانی و اسلامی آنها توجه شود.

 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران رئیس شورا در جریان برگزاری هشتادوهفتمین جلسه شورا با تبریک به مناسبت روز جهانی مسجد، گفت: فضای مسجد دعوت‌کننده و به سمت عبادتگاه باید باشد. در دوران بعد از انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد که مساجد بر اساس اصول ساخته شوند و در همین ارتباط نیز ما در شورای شهر مصوباتی را به تصویب رسانده‌ایم و اجرایی شده‌اند.
وی تصریح کرد: مساجد ما به لحاظ معماری و هم قدمت و پایداری بسیار مهم است اما متاسفانه برخی از مساجد هستند که اصول ساخت و ساز بر اساس کاربری در آنها رعایت نشده است.
چمران یادآور شد: ما در شورای شهر کمیته خاص برای مساجد داریم تا در ساخت مسجد بهتر عمل کنیم.
وی افزود: متاسفانه در پهلوی دوم در معماری ما بهم ریختگی و آشفتگی به وجود آمد که پس از انقلاب اسلامی تلاش شد تا در معماری به اصالت گذشته بازگردیم که نشد و همان روش ادامه یافته است. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته توسط تعدادی از معماران بزرگ کشورمان اقداماتی در جهت حفظ اصالت ایرانی و اسلامی معماری مان صورت گرفت که در این میان مرحم لرزاده در معماری ما کارهای بسیار خوبی داشتند که باید از این نوع معماری ها به نحو احسن بهره ببریم.
وی در ادامه سخنان خود گفت: ۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی است و ما در دوران دفاع مقدس نیاز های فراوانی داشته ایم که با اتکاء به توان داخلی و جوانانمان بعد از دفاع مقدس به گونه ای عمل کردیم که توان صدور برخی تجهیزات نظامی را نیز داریم.
مهدی چمران با بیان اینکه مقام معظم رهبری در تمام ابعاد صنایع دفاعی را حمایت و پیگیری  می‌کردند تا کشور در جایگاه اقتدار فعلی باشد، افزود: قوی بودن در صنایع دفاعی به معنی جنگ نیست و تمام تلاش کشور در صنایع دفاعی برای بازدارندگی و دفاع از میهن است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: