• يکشنبه ١٩ دی ١٤٠٠-١٥:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٥٢٥
مهدی چمران در واکنش به گزارش ناصر امانی در خصوص منطقه 15؛ 13-38

حریم رها شود بزرگترین ضربه را تهران می خورد/ بلعیده شدن تهران با ایجاد شهرهای رسمی در حریم

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: رها شدن حریم و گسستگی خدمات در مناطق محروم سبب ایجاد و افزایش معضلات در این محدوده ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران پس از ارایه گزارش ناصر امانی در خصوص محله رضویه منطقه 15 و نیز سخنان مهدی اقراریان در خصوص حریم تهران گفت: موضوع حریم را در شورای دوره دوم مطرح کردیم، تهران مانند مشهد و زاهدان و سنندج بافت ها و  اقامتگاه های غیر قانونی ندارد اما به گونه ای دیگر دارد که آن حریم است یعنی در حریم، شهر رسمی ایجاد می شود.
وی ادامه داد: ما برای  اینکه جلوی این کار گرفته بشود با بودجه شهرداری تهران برای این روستاها طرح هادی تهیه کردیم چرا که حتی این روستاها که در حدود 25 تا 26 روستا بودند طرح هادی نداشتند. گرچه با استقبالی هم از سوی مسئولین مواجه نشدیم اما می دانستیم اگر حریم تهران را رها کنیم  هر کدام از این روستاها شهری می شوند مانند اسلامشهر که بعدها تهران را می بلعند. در نهایت مسئولین روستاها  طرح های هادی را پذیرفتند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: بحث اساسی این است که اگر حریم را رها کنیم تهران ضربه بزرگی می خورد. این در حالی است که حریم تهران در طرح جامع تا نزدیکی های فرودگاه امام (ره) را شامل می شود اما در طرح وزارت کشور بعد از ری به پایان می رسد.
چمران افزود: این در حالی است که حریم عموما سه تا پنج برابر مساحت شهرها تعیین می شود البته نه بر طبق یک ضابطه از پیش تعیین شده اما عموما" در همه شهرهای دنیا این قاعده رعایت می شود که متاسفانه این ضابطه در حریم تهران نادیده گرفته شده و حریم تهران بسیار کوچک شده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات تهران همین است که طرح جامع تصویب شده ، توسط وزارت کشور تا به حال اجرا نشده و نتیجه این می شود که از دل تهران چهاردانگه در می آید و می شود حریم اسلامشهر.  
چمران ادامه داد: این قبیل مسایل معضلاتی است که باید تلاش کنیم تا از مجاری شورای عالی شهر سازی و معماری و وزارت کشور حل شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرهایی که از حریم تهران جدا می شوند امروز وضعیت خوبی ندارند، گفت: به عنوان نمونه شهرداری تهران به مردم قیام دشت خدمات ارائه می داد و مردم هم راضی بودند اما به یکباره آمدند قیام دشت را جدا کردند و اکنون مردم از خدمات ارائه شده رضایت ندارند.  این در حالی است که قاعدتا" باید از این جدا شدن ها راضی باشیم ولی از آن جهت که قبل از جدا شدن ها حریم قابل کنترل می شد به نفعمان بود. این قبیل معضلات نباید استمرار پیدا کند.
چمران در ادامه با اشاره به این موضوع که گسسته شدن خدمات سبب ایجاد معضلات در مناطق می شود، گفت: در گذشته در همین محدوده هرندی خدمات و اقدامات شایسته ای از سوی آقای امرودی ارایه می شد و همه وقت خود را برای این محله ها می گذاشتند که به جاهای خوبی هم رسیده بودیم البته نمی گویم معضلات حل شده بود اما پیشرفت حاصل شده بود که به یکباره این خدمات قطع  و موضوع در منطقه رها شد در نتیجه معضلات با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد. لذا گسسته شدن خدمات خود به افزایش معضلات اجتماعی دامن می زند.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: