• چهارشنبه ١١ تير ١٣٩٩-١٥:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٩٧
شهربانو امانی در بازدید اعضای کمیسیون عمران از کارگاه خط ۷ و توسعه خط ۱۰ مترو:

با تزریق 12 هزار میلیارد تومان، 53 کیلومتر مترو به بهره برداری می رسد

رییس کمیته ایمن سازی حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر چنانچه 12 هزار میلیارد تومان اعتبار به مترو تزریق شود، می توان از 53 کیلومتر مترو بهره‎ برداری کرد. همچنین ایستگاه‎های مجهز می‎توانند مورد بهره‎ برداری مردم قرار بگیرد. بویژه در این شرایط کرونا که نیاز به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، شهربانو امانی در بازدید اعضای کمیسیون عمران  از کارگاه خط ۷ و توسعه خط ۱۰ مترو گفت:  در حال حاضر سرمایه گذاری خوب و قابل توجهی در زمینه پهنه های "تی او دی" * صورت گرفته است. هرچند که دولت در خصوص سهم خود در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی کوتاهی نموده و فقط 25 درصد آن را پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: درست است که مشکلات اقتصادی امروز کشور دامنگیر دولت شده. اما عزم و اراده لازم برای بهرهمندی و بهرهبرداری از این سرمایه عظیم(توسعه حمل و نقل عمومی) نیاز به توجه ویژه دارد.

امانی گفت: اگر چنانچه 12 هزار ملیارد تومان اعتبار به مترو تزریق شود، می توان از 53 کیلومتر مترو بهرهبرداری کرد. همچنین ایستگاههای مجهز میتوانند مورد بهره برداری مردم قرار بگیرد. بویژه در این شرایط کرونا که نیاز به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: میشود فاصله گذاری اجتماعی را با کم کردن سرفاصلههای قطارها و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس کارا تر کرد. با این حال عزم و ارادهای که باید وجود داشته باشد، از حیث روی کاغذ بودن به حد کافی این اجازه را میدهد، اما نیاز است یک اراده و همگرایی میان مدیریت شهری و دولت  به وجود بیاید.

امانی در ادامه با اشاره به  شروع به کار خط 10 مترو گفت: در طرح تفصیلی منطقه 22 بر توسعه خطوط مترو (خط10) با الگوی پهنه های "تی او دی" تاکید شده است. بنابراین با شروع به کار و احداث این خط می توان تغییر رویکرد شورای جدید را در توسعه شهری اجرایی کرد.

وی ادامه داد: به عقیده من  با این عزم و اراده که شورا و کمیسیون عمران و شهرداران مناطق تهران دارند، به زودی شروع عملیات احداث خط 10 مترو را در همین دوره پنجم  شاهد خواهیم بود.

همچنین امانی یادآور شد: اجرای پهنه های "تی او دی" از خرداد 96 در دستور کار شورا بود. رویکردی که در توسعه شهری در جهان نیز مورد استفاده است. خوشبختانه شورا و شهرداری بر اجرای این امر تاکید دارند. این طرح درواقع اجرایی کردن احکام برنامه و بودجه سنواتی است.

*"تی او دی": کاربرد رویکرد توسعه حمل و نقل محور

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: