به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه جلسه سیصد و بیست و نهم در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی پیرامون اتوبوسهای وارداتی که قرار بود به تهران برسند؛ اظهار داشت: خوشبختانه تعدادی از این اتوبوسها وارد ناوگان حمل و نقل تهران شده و فعال هستند و همانطور که این دستگاهها به کار گرفته شدند؛ باقی اتوبوسها نیز به تهران رسیده و فعال خواهند شد.
وی افزود: روز گذشته طی سفری که به بندرعباس در خصوص حادثه اخیر داشتیم؛ موضوع اتوبوسها را نیز پیگیری کردیم. خوشبختانه در این اتفاق اتوبوسها آسیبی نداشتند و قرار شد طبق وعدهای که دادهاند؛ تا پایان فصل بهار به تهران برسند. در خصوص اینکه چگونه و از چه طریقی این کار انجام شود؛ شورا تصمیم گیرنده نیست و گمرک در این باره وظیفه دارد. تلاش ما این است که باقی اتوبوسهای مورد نیاز را هر چه سریعتر وارد کنیم؛ مسئله اصلی در این زمینه تأمین ارز است که امیدواریم زودتر مرتفع شود.
چمران در ارتباط با تعداد 400 دستگاه اتوبوس دو کابین هم قرار بود به چرخه حمل و نقل بیایند؛ گفت: در ارتباط با اتوبوسهای دو کابین نیز باید بگوییم که قرارداد آن در مسیر انعقاد است. قرار شد تعداد 200 دستگاه را یکی از شرکتهای داخلی تأمین کند، شرکت طرف قرارداد دیگری نیز توانسته تولید را به 400 عدد برساند. همانطور که گفته شد، مشکلات ارزی مسئله اصلی در این زمینه است. در خصوص اتوبوسهای برقی نیز تاکنون 200 عدد از 500 عدد سفارش شده، رسیده است و باقی نیز انشالله تا آخر فصل جاری خواهد رسید.
رئیس شورا در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص پیگیری حریم منطقه 18 در راستای صیانت از حریم شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه مسئله حریم شهر تهران هنوز به جایی نرسیده است. کشمکشهای فراوانی در این خصوص وجود دارد؛ نامه استاندار قبلی که در اقدامی عجیب از سوی معاون وزیر کشور رد و لغو شد؛ به درگیریها در این زمینه و افزایش تجاوزات به حریم شهر دامن زده است و در این میان عدهای سودجو از فضای ایجاد شده سوءاستفاده میکنند و کسی هم نمیتواند مانع آنها بشود. این نه صرفاً مشکل شهر تهران بلکه مسئله سایر کلانشهرها نیز است.
وی در خصوص 200 هکتار از حریم تهران که توسط یکی از خودروسازان غصب شده نیز افزود: این موضوع بلاتکلیف نیست در واقع مسئله این است که نظر وزارت کشور با شورای عالی تفاوت دارد و این سبب بروز اختلافات شده است. آنچه مسلم است این که نماینده تهران در زمان تعیین و تصویب محدوده حریم تهران حضور داشته و چانه زنیهای لازم را انجام داده است و بر اساس قانون این اقدام شرکت خودروسازی نباید انجام شود. یعنی هنگامی که قانونی وضع شده و به تصویب هیئت دولت میرسد؛ وزارت کشور اجازه ندارد خلاف آن عمل و رفتار کند که متأسفانه این تخلف، نه در مورد تهران که در مورد شهرهای دیگر نیز صورت پذیرفته است.
چمران در پایان در پاسخ به پرسشی در خصوص هوشمندسازی فرآیند برداشت از چاههای آب هم تأکید کرد: این موضوع مربوط به وزارت نیروست. شهرداری از چاهها برداشتی ندارد و از پسابها استفاده میکند.
کد خبر: 1-329