• سه شنبه ٢٠ شهريور ١٤٠٣-١٣:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٩٣٩٩
امانی تذکر داد: 10-261

تخلف در واگذاری خط هشتگرد به شهرداری جدید این شهر/ چرا معاونان شرکت بهره‌برداری مترو از بیرون شهرداری آمده‌اند؟ مگر شهرداری نیرو ندارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ورود و انتصاب برخی مدیران ارشد شرکت بهره برداری مترو از خارج از بدنه شهرداری تهران و عدم استفاده از نیروهای داخلی شهرداری برای تصدی این پست ها تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر اماني، عضو شوراي شهر تهران در جريان ارائه گزارش رئيس كـانون سـردفتران و دفـتريـاران قـوه قضائيه درباره قـانون الزام به ثبت رسمي معاملات اموال غير منقول، در دویست و شصت و یکمین جلسه صحن شورای شهر تهران گفت: بیشتر از این که ما به عنوان اعضای شورا مخاطب این قانون خوب و ضروری باشیم؛ شهرداری و حوزه شهرسازی، سازمان املاک و مستغلات و بسیاری از معاونت‌های شهرداری تهران باید توجیه شوند و یک ارتباط سیستمی و منطقی بین کانون سردفتران و سازمان اسناد با شهرداری تهران در این رابطه برقرار شود. 
او ادامه داد: لازم است جلسات مشترکی بین دوستان برقرار شود و یک ارتباط سیستمی بین آن‌ها و شهرداری تهران برقرار شود تا مشکلاتی که در مرکز حقوقی شهرداری تهران داریم  و له یا علیه شهرداری تهران موضوعاتی مطرح شده، حل گردد.
او همچنین در جریان بررسي گزارش حسابرس رسمي شوراي اسلامي شهر تهران درباره حسابرسي«شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه، براي سال مالي1402» گفت: بند سه این گزارش مورد متروی هشتگرد بوده که خلاف قانون است؛ چون شهرداری تهران در آنجا هزینه کرده است. سال گذشته که برای انجام این کار مصوبه گذراندیم قرار بود شهرداری تهران و دولت یک توافق‌نامه دوجانبه امضا کنند و  مسائل حقوقی و  مسائل مالی که در آنجا هزینه می‌شود را روشن سازند؛ ولی حالا اعلام کردند خط مترو ایجاد شده مربوط به شهرداری جدید شهر هشتگرد است. 
او ادامه داد: نمی‌توانیم آن همه هزینه که در خط هشتگرد کردیم را به راحتی یک طرفه به خارج از شهر تهران ببخشیم. این مطالبه ای است که باید از دولت کنیم. در حداقلی‌ترین حالت بایستی با شهرداری تهران تهاتر شود و نه این که آن را ببخشند. 
امانی اضافه کرد: مدیرعامل قبلی شرکت بهره‌برداری مترو قول داده بود که هم تعداد راهبران قطار را افزایش دهد و هم تعدادی که نیروی قراردادی هستند به قرارداد دائم شرکت بهره‌برداری مترو تبدیل شوند که این کار صورت نگرفته است. به دلیل مشکلات مالی که شرکت بهره برداری مترو داشته نتوانسته حق بیمه را به شرکت بیمه گذار بپردازد و حالا درمان کارکنان شرکت با مشکل مواجه است و اسنادشان پرداخت نمی‌شود. اگر مدیرعامل از خارج از شهرداری تهران یا هر شهر دیگر آمد، خوش آمد؛ ولی چرا معاونین بیرون از شهرداری تهران و شهر دیگر به شرکت بهره برداری مترو بیایند. این هم خلاف مصوبه شوراست که گفته شده جایگاه‌های 15 و پایین‌تر از این به بعد نباید در شهرداری مسئول شوند. این همه نیروی کارآمد در بدنه مترو هست و یکی از آن‌ها می‌تواند معاون مربوطه در شرکت بهره برداری مترو باشد.
 
کد خبر: 10-261

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط