• ٧ اسفند ١٣٩٦-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٩٠٧٠
برنامه پنج ساله سوم،فرصتی برای تهران

برنامه پنج ساله سوم،فرصتی برای تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران در یادداشتی که در ویژه نامه " شهر و شورا " روزنامه شرق به چاپ رسید  تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران را فرصتی برای تهران دانست که می توان در حین آن از نظرات و دغدغه های شهروندان تهرانی، خبرگان ، مدیران شهری و سازمان های مردم نهاد بهره گرفت .

 

شورای شهر تنها نهاد مرجع تصمیم گیری برای شهر تهران نیست ، اما می تواند به گونه ای وظایف خود را به انجام برساند که نقش حکمرانی خوب شهری را ایفا کند. در حال حاضر، با توجه به تعدد وظایف نهاد های مختلف و گستردگی موضوعات در شهر تهران ، بیش از هر زمان دیگری به نهاد سیاست گذار و تنظیم کننده نیاز است.

 

تجربه فعلی کمیته محیط زیست در شورای پنجم نشان داده برای مسئله ای مانند آلودگی هوا که برای حل آن بیش از 15 نهاد دولتی و عمومی دارای تکالیف قانونی معین هستند ، نمی توان تنها از شورای شهر و شهرداری تهران انتظار مسئولیت حل مسئله داشت، بدون آنکه هم پوشانی و تضاد وظایف نهاد های مختلف را تحلیل کرد. از همین روست که قائل شدن به نقشی تسهیل گر برای مدیریت شهری تهران، نقشی اساسی دارد.

 

غلبه بر معضل آلودگی هوا در شهر تهران ، نیازمند عزمی جدی و تمرکز همه جانبه شورا و شهرداری در این زمینه است.

 

از اینرو ضمن استقبال از فرایند تدوین برنامه ، التزام به ترتیباتی که بتواند این رویه را به صورت مشارکتی به سرانجام برساند و مسئله های مشخص شهر تهران را که به دغدغه های شهروندی و ملی تبدیل شده، محور قرار دهد عامل موفقیت برنامه پنج ساله سوم می دانم .   

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: