• شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٦-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٨٣١٤
سیدحسن رسولی:

ثمره تلاش مجمع امید؛ کاهش مشکلات مالی شهرداری ها

در نتیجه هماهنگی و همکاری های به عمل آمده بین مجمع امید( 51 ) نفره شورای شهر تهران- ری و تجریش، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی, هیات رئیسه و سایر نمایندگان محترم، اقدامات زیر برای کمک به کاهش مشکلات مالی شهرداری ها و افزایش درآمدهای پایدار صورت گرفته است.

سهم شهرداری تهران از محل مالیات بر ارزش افزوده استان تهران از 6 درصد کنونی به 18 درصد افزایش یافته است.  مبلغ 2 میلیون یورو از محل تبصره 3 فصل هزینه ای لایحه بودجه سال 97 برای کمک به سامانه های حمل و نقل عمومی در مجلس تصویب شده، اصل مبلغ فاینانس و پرداخت سود آن تماماً بر عهده دولت است. 15 درصد پیش پرداخت گشایش LCهای مربوطه را باید شهرداری تامین کند.

بر اساس بند "د " تبصره 5 لایحه مصوب سال 97 بودجه کل کشور مجلس شورای اسلامی مبلغ 5500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کمک به نوسازی سامانه های حمل و نقل شهری به ویژه مترو و کاهش آلودگی هوای شهر تصویب شده است. تضامین این رقم بصورت مشترک به میزان سهم هر طرف 50 درصد دولت و شهرداری ها تامین گردد.

 

  وظیفه خود می دانم از دکتر محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید و سایر نمایندگان تهران- اسلامشهر – ری و شمیران ریاست مجلس شورای اسلامی, هیات رئیسه و عموم نمایندگان و دولت جناب آقای دکتر روحانی سپاسگزاری نمایم. این دستاوردهای مهم حوزه مدیریت شهری که حاصل هم گرایی بخش های مذکور است را به شهروندان محترم تبریک عرض می کنم.

 

 حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

  آری به اتفاق جهان می توان گرفت

 

سید حسن رسولی

خزانه دار و نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: