• ١٧ مرداد ١٣٩٦-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٧٩٠٠
خبرنگاری در ایران از اصالت و فرزانگی بی‌مانندی بهره‌‌مند است

خبرنگاری در ایران از اصالت و فرزانگی بی‌مانندی بهره‌‌مند است

مژده ای دل که دگر باد صبا باز آمد
هدهد "خوش خبر" از طرف سبا باز آمد

17مرداد ماه سالروز شهادت بزرگ مرد عرصه اطلاع رسانی شهید «محمود صارمی » یادآور مجاهدت های عزیزان حقیقت طلبی است که با ایثار جان به شرافت این حرفه مقدس اعتباری فزون‌تر بخشیده و به سوگندشان به قلم و قداست آن تا انتها وفادار ماندند خبرنگار وجدان بیدار جامعه و تصویرگرزمانه خویش است ، او همواره در بین مردم است و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای مرهون تلاش های شبانه روزی اوست خبرنگاری، حرفه و شغل نیست؛ فراتر از آن نوعی «رسالت» و گونه‌ای هدایت و مدیریت خواست‌ها و نیازهای جامعه است. برترین بندگان خدا، پیام‌آوران او بوده‌اند. همانان که از پس سالها تزکیه و تقوا و مرارت و مجاهدت به افتخار خبررسانی نایل آمدند و کسوت نبوت پوشیدند. خبرنگار، بیرق چنین رسالتی را بر دوش دارد. (ابلغکم رسالات ربی و انا لکم ناصح امین)اعراف/68.
با قلم خبرنگار نباید برای دیگران نوشت، نه له، نه علیه، قلم تنها راه را نشان می‌دهد؛ به رهروان نمی‌پردازد؛ مگر به ضرورت برای نشان دادن راه.
در جامعة ما، نیز در همه فراز و فرودها که پس از مشروطیت تا عصر حاضر روی داده است،‌ خبرنگاران همواره سهمی شایسته و بسزا داشته‌اند. از این رو هر چند حرفه خبرنگاری در ایران چندان دیر سال و کهن نیست؛ اما از اصالت و فرزانگی بی‌مانندی بهره‌‌مند است. پیشروان نهضتهای بزرگ معاصر همچون مشروطیت و انقلاب اسلامی یا «روزنامه‌نگار» بوده‌اند و یا به درستی با نقش مطبوعات در تنویر افکار عمومی آشنایی داشته‌اند. بر پایه همین شناخت نیز کوشیدند تا مطبوعات را پررونق نگاه دارند و آن را آینه تمام نمای حرکتها و نهضتهای اجتماعی سازند. از این رو در کنار شهدای راه فضیلت، همواره باید از خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی یاد کرد که در نگارش حقیقت از خون خویش مایه گذاشته و صحیفه زمان را نقش هدایت زدند.
روزخبرنگار، روز درنوردیدن مرزهای جغرافیایی درعرصه اطلاع رسانیست.ومرزهای جغرافیایی و مرزهای محدود کننده گذشته مانع اطلاع یابی مردم نیست.خبرنگاران سرداران آگاهی بخشی ،توسعه گرایی،شفافیت ومبارزه بافساد هستند.آنان سنسورها و شناسگرهای صدیق جامعه هستند قدرشان بدانیم وبر صدر نشانیم.

اینجانب این روز با شکوه را به همه خبرنگاران ، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی کشور و خصوصا به خبرنگاران پرتلاش تبریک عرض نموده و از تلاش های ارزشمند ومتعهدانه شما بزرگواران صمیمانه سپاسگزارم.

غلامرضا انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: