• ٣ مهر ١٣٩٦-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٧١١٧
ضرورت استفاده از جوانان و زنان را در سطوح مدیریتی

ضرورت استفاده از جوانان و زنان را در سطوح مدیریتی

یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی میدارم و برای دولت تدبیر و امید، در دوره جدید آرزوی موفقیت داریم. امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در توصیف شهیدان رجایی و باهنر فرمودند «ریاست در آنها تاثیر نکرده بود. آنها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان. آنکه تحث تاثیر مقام می‌رود از باب این است که انسان ضعیفی است ولی این شهدا بعد از مقام هم فرقی نکردند» و همچنین به روح بلند شهدای دولت و همه شهدای انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم و امیدوارم تجلیل از آنها، همراه با گسترش فرهنگ و منش آن بزرگواران در جامعه باشد.

امروز می‌خواهم با شما دردی را در میان بگذارم. درد محرومیت از حضور یک بزرگ مرد. درد محرومیت از حضور کسی که معتقد بود ادیان برای انسان آمده‌اند. معتقد بود ادیان همه یکی هستند و زیرا مبدا همه‌شان یکی است «خدا» و هدف همه‌شان یکی است «انسان»، مرد دین بود اما هنگامی که پا به لبنان گذاشت، شیعه را به خاطر دوری از دین مواخذه نکرد! در نخستین اقدامش «جمعیت بر و الاحسان» را تاسیس کرد که امور معیشت و رفاهی شیعیان را سازماندهی کند. زیرا معتقد بود برای شکم گرسنه نمی‌شود از فرهنگ و دین سخن گفت. امام موسی صدر؛ ناجی بخشی از انسان‌های این کره خاکی بود که ظلالت او را تاب نیاورد. نهم شهریور ماه، سالروز ربوده شدن این بزرگ مرد جهان اسلام، برای ما یادآور توجه یک عالم دین به ماهیت انسان و تلاش برای زندگی در دنیایی بهتر است.

امام موسی صدر معتقد است بدون جوانان جامعه‌ای وجود ندارد. قدرت و توان جوانان را بیشتر از نسل‌های پیشین می‌شمارد و باور دارد جوانان در برابر تمایلات و هوس‌ها، شکیبایی بیشتری دارند. امام صدر معتقد است از حیث روحی امکانات جوان بیشتر است. چرا که هرچیزی را ممکن می‌داند. این امر شاید مبالغه به نظر برسد، چرا که عملا هر چیزی شدنی نیست، اما احساس جوان به این که هر کاری شدنی‌ست، سرمایه‌ای عظیم در مسیر تحرک و تلاش است. جوان در برابر خود هیچ چیز را محال نمی‌شمرد و این، فرصت است.

از دیگر ابعاد مهم اندیشه امام موسی صدر می‌توان از توجه به نقش و حضور موثر زنان در جامعه اشاره کرد. ایشان می‌فرماید: «هر کاری که مانع بروز توانایی‌های زنان شود، در حکم همان زنده به گور کردن است».

با ابراز تأسف باید اذعان کرد در سال‌های گذشته، از یک‌سو به دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها و هراس‌های خود ساخته از قبیل جوان هراسی و از سویی دیگر به دلیل مشکلات و معضلاتی که یک تفکر و جریان خاص بر کشور وارد کرده بود، استفاده از جوانان شایسته، آنچنان که باید در اولویت مدیران قرار نگرفت.

اینک با استقرار دولت دوازدهم و تغییرات عمده در مدیریت شهری تهران و بسیاری از کلان‌شهرها باید این مهم جدی قلمداد شود و استفاده از جوانان و زنان در بدنه مدیریتی کشور در دستور کار قرار گیرد. دولت جدید یکی از برنامه‌های خود را افزایش سهم ۳۰ درصدی زنان و کاهش سن مدیران و جوان‌ترشدن آن اعلام کرده است؛ که این خود نشان دهنده رویکرد مثبت دولت دوازدهم به جوان باوری و دوری از جوان غافلی سالهای گذشته است. امیدواریم دولت محترم در تحقق وعده‌های خود، در این زمینه موفق باشد و فرصت برابر در اختیار جوانان و زنان شایسته قرار گیرد.

به عنوان یکی از جوانان و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر امید دارم این مساله، در برنامه‌های شهرداری تهران و سایر شهرها نیز به طور جدی پیگیری شود. و در این راستا یکی از مطالبات مهم از مدیریت شهری استفاده از جوانان و زنان در سطوح مدیریتی است و انتظار می‌رود شهرداری و شورای شهر، با دقت نظر در این زمینه عمل کنند و برای اجرایی شدن این خواست عمومی راه را هموار کنند.

جا دارد از همراهان پرتلاش‌مان تشکر کنم. عزیزانی که رسالتی سنگین برعهده دارند و با صبوری و ذکاوت و حفظ امانت، جامعه را از آنچه در مدیریت شهری می‌گذرد آگاه می‌کنند. بر خود لازم می‌دانم از زحمت خبرنگاران حوزه شهری و اجتماعی قدردانی کنم و به ایشان خسته نباشید بگویم. کسانی که معتقدم در هوشیاری هرچه بیشتر مردم و نیز رقم زدن حماسه انتخابات 29 اردیبهشت، نقش ویژه داشتند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: