• شنبه ١٨ فروردين ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٦٦٢٣
سیدحسن رسولی:

شورا درباره استعفای شهردار شفاف موضع گيري می کند

با كناره گيري دکتر محمدعلی نجفی به دلايلي كه تا كنون برشمرده اند، مخالفم و به آن راي منفي خواهم داد. براي فردي چون دكتر نجفي كه علاوه بر سابقه مبارزات سياسي قبل از انقلاب در تشكيلات انجمن هاي اسلامي دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در امريكا، از تجارب ٤٠ساله مديريتي در سطوح عالي و مراحل حاد و بحراني حيات جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، سرد و گرم هاي روزگار را عملا از سر گذرانده، ترسيم پيش يابانه مسير دشوار فراروي مديريت شهري تهران كار سختي نبوده است و ترديدي در اين فرض ندارم.

مضافا كه ما با ايشان قول و قرارهايمان را گذاشته ايم و وي به ما قول ايستادگي داده است.اگر شخصا وي را به صفات حسنه اخلاقي،ديني و مديريتي نمي شناختم، به خود اجازه مي دادم كه او را در صورت پاي فشاري بر برون رفت به عدم وفاي به عهد و لطمه زدن به سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان متهم كنم. بر اساس تعريفم از دكتر نجفي بر اين باورم كه ايشان متاثر از عوامل موثر بر اين تصميم بي تاب شده و احساس عدم اثربخشي پيدا كرده، كسالت عارضي او جديست ولي  درمان پذير است البته تحليل دقيق اين عوامل اعم از شخصي و محيطي نيازمند وقت مستوفايي است كه الان در اختيار ندارم.

شورا و شهردار مستقيم و غير مستقبم برگزيدگان شهروندان هستند، ما موظفيم امانتدارانه از اعطاء وكالت اكثريت بي نظير راي دهندگان  به موازات استمداد طلبي از ساير مراجع قانوني  فرادستي كشور صيانت كنيم. شورا در اين مسير صادقانه و شفاف موضع گيري و عمل خواهد كرد.انتظار مي رود آقاي شهردار نيز عليرغم مشكلات جسمي و فشارهاي بيروني به احترام مصالح شهروندان تمكين كند و ضمن انجام معالجه همانند برخي  ازمسولان، مسوليت پذيرفته عالمانه خويش را همزمان عهده دار باشد در اين صورت ناپايداري فعلي مديريت و سازمان شهرداري به ثبات خواهد رسيد.

به فرض عدم تحقق ولو  در حد محال اين توقع، شوراي منسجم و پر ظرفيت پنجم  توانايي اداره بهينه اين بحران با به حد اقل رساندن هزينه هاي هنگفت تحميل شده را دارا است، در صورت اصرار شهردار بر تقاضاي خود، شايد از وي بخواهيم حداقل تا ٤ماه آتي كه بايد لايحه برنامه سوم شهرداري تدوين و براي تصويب به شورا تقديم شود در جايگاه مسوليتي خود بماند و اين مهم را راهبري كند. ياد آوري ميكنم بهترين برنامه ٥ساله توسعه كشور تا كنون به گواه شاخص هاي مندرج در حساب هاي ملي ،برنامه سوم دوره اصلاحات بوده كه مديريت كلان آن با آقاي دكتر نجفي بوده است.اين راه كار ميانه در صورت موافقت ساير اعضاء شورا و آقاي شهردار مي تواند به عنوان راه حل راهبردي، صادقانه و غيرتاكتيكي  خسارات وارده به منافع شهروندان را حداقل سازي كند.

بر اساس باورداشت هاي مذكور تا كنون عالما از ورود مصداقي به فروضات ديگر امتناع كرده ايم، حدس و گمان هاي رسانه اي متفاوت روزهاي اخير تحليل هاي بيرون از شوراست، چرا كه حساسيت و اهميت موضوع اقتضاء مي كند با پرهيز از شتاب زدگي  از يك سو با حضور كارآمد شهردار و نظارت دقيق تر شورا اداره شهر با مانع روبرو نشود، از سوي ديگراستحكام راي قاطع شورا در حمايت از وي موجبات تصميم گيري خردمندانه دكتر نجفي را مهيا كند. به آفات تعجيل و تاخير تصميم گيري واقفيم در هر صورت شوراي پنجم از ابتدا بنا را بر تعامل و پرهيز از بروز تنش در روابط و مناسبات في مابين با ساير اركان نظام داشته و توفيقات خوبي نيز در اين عرصه كسب كرده است.

انسجام شورا، كارآمدي حوزه خدمات شهري، اعتماد سازي ،مبارزه شفاف با فساد مهمترين راهبردهاي ماست، تحقق اين اهداف كليدي جز با تداوم رويكرد تعاملي اعتماد آور با مردم و مراجع حاكميتي امكان پذير نخواهد بود.تمامي همكارانم را در طي اين مسير مصمم مي بينم. توفيقات عملكردي آقاي شهردار طي بيش از ٧ماه اخيررا مستندا تاييد كرده و قابل دفاع مي دانم .

ان شاء الله خداي متعال و دعاي خير موكلان محترم ما را  در عبور از اين پيشامد ناگوارياري خواهد كرد. 

خزانه دار و نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: