• ٧ آذر ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٥٩١٧
اولین پایگاه بسیج خانة پیامبر(ص) و اولین بسیجی امیرالمؤمنین امام علی (ع) است

اولین پایگاه بسیج خانة پیامبر(ص) و اولین بسیجی امیرالمؤمنین امام علی (ع) است

حجت الاسلام ناصحی ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) ضمن حضور و بازدید از مسجد صاحب الزمان (عج) با بسیجیان، نمازگزارن و مردم جنوبغرب تهران دیدار و گفتگو کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران در جمع بسیجیان و مردم جنوبغرب تهران با اشاره به تفسیر آیة مبارکة" اِن تَنصُروُا الله یَنصُرُکُم و یُثَبِّت اَقدامَکُم" گفت : امام امت در پنجم آذرماه سال 1358 فرمان تاریخی تشکیل بسیج ارتش بیست میلیونی را صادر فرمودند، با هدف دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان اسلام، استکبار جهانی و توطئه‌های مختلف در کشور. آن زمان در کردستان حزب کومله و دمکرات، در خوزستان گروه خلق عرب، در سیستان و بلوچستان وسوسة وهابیون همچنین کمونیستها و منافقین و داستان لانة جاسوسی و کوتای نوره از بدو پیروزی انقلاب اسلامی یعنی از بهمن‌ماه سال 1357 تا 31 شهریور ماه سال 1359 گریبان انقلاب نوپای اسلامی را گرفته بود و بعد از آن نیز رژیم بعث عراق با حمله به خاک کشور اسلامیمان به امید ساقط کردن نظام الهی، جنگ را آغاز کرد. روزی که صدام آن را روز صاعقه نامیده بود (یوم‌الرعد)، بسیج شکل گرفت و طی 2500 روز دفاع مقدس با رشادتها، فداکاری، ایثار و از جان گذشتگی عزیزان بسیجی و سپاه و ارتش حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن نیفتاد، ولی طی 2500 سال حکومت‌های شاهنشاهی بخشهای زیادی از خاک ایران به دشمنان واگذار شده است. تا همین صدسال پیش مساحت کشور ایران دو برابر امروز بود. قابل توجه کسانی که مدعی‌اند دین و ولایت فقیه قادر به اداره کشور نیست، که در این نقل کارآمدی دین در اداره جامعه کاملا مشهود است.
حجت الاسلام ناصحی در ادامه با اشاره به داستان ایثار و از خودگذشتگی امیرمؤمنان علی(ع) در شب لیله المبیت و خوابیدن در بستر پیامبر(ص) ادامه داد : راجع به اینکه آیا بسیج سابقة تاریخی در اسلام دارد یا نه، می توان بگوییم آن زمان که سران قبایل قریش و احزاب در مکه تصمیم گرفتند به طور متحد شبانگاه به خانة پیامبر(ص) حمله کنند و ایشان را به قتل برسانند، خداوند به وسیلة حضرت جبرئیل، پیامبر اکرم(ص) را از موضوع مطلع ساخت. نبی مکرم اسلام نیز موضوع را با امام علی(ع) در میان گذاشت. امیرالمؤمنین (ع) نیز با کمال شهامت عرض کرد یا رسول ا..(ص) اگر من امشب در جایگاه شما بخوابم، جان شما به سلامت می ماند؟ رسول خدا(ص) فرمودند: آری، امام علی(ع) نیز آن شب با توجه به آن همه خطر، در کمال ایثار و از خودگذشتگی در بستر پیامبر اسلام(ص) خوابید تا جان حضرت ختمی مرتب محفوظ بماند. لذا می توانیم بگوییم اولین پایگاه بسیج خانة پیامبر(ص) و اولین بسیجی امیرالمؤمنین امام علی(ع) است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران همچنین با اشاره به داستانی از مولانا افزود : مولوی این شاعر عارف و خوش‌سخن می‌گوید در شهر ری مسجدی بود به نام مسجد مهمان کُش که چندین مسافر در حال استراحت در آن مسجد مرده بودند، و از آن پس هیچ کس جرأت اقامت در آن مسجد را نداشت. بالاخره مسافری به آن شهر آمد و گفت من در این مسجد می‌مانم و نمی‌ترسم. مردم گفتند اگر در این مسجد بمانی تا صبح کشته می‌شوی، ولی مسافر توجهی نکرد و خوابید. در نیمه‌های شب صدای مخوف و وحشتناکی شنید ولی گفت من ترس و وحشتی از توندارم! چند بار این صدای موحش شنیده شد و او نترسید، گفت من آماده جنگ ونبردم ظاهر شو تا شجاعتم را به تو نشان دهم. یک‌مرتبه گوشه مسجد منفجر شد و طلسم خوف و ترس درهم ریخت و گنج شهامت و شجاعت نمایان شد و این واقعیتی است، آمریکا خود را به دنیا غولی معرفی کرده ولی مردم ما، ملت هوشیار و بصیر ما، بسیجیان مؤمن و آگاه ما هرگز به فریادهای تو خالی او توجه نکردند و ایستادند و مردانه جنگیدند و پیروز شدند و هم اکنون نیز در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی در حفظ و دفاع از حریم و حرم اهلبیت(ع)، در مقابلة با جنگ نرم، جنگ فرهنگی و فضای مجازی در حال مبارزه هستند و به فضل الهی همواره پیروز خواهند بود.
می‌گویند بچه شیر که تازه متولد شده از هر صدای بلندی می‌ترسد و به لانه‌اش فرار می‌کند تا اینکه شیر بعد از مدتی بچه‌اش را بیرون می‌برد و شیحة بلند و مهیبی به گوش بچه‌اش می‌زند، از آن به بعد بچه شیر شجاع شده و دیگر هرگز نخواهد ترسید. حضرت امام ملت و فرزندان خود را بمانند خود شجاع تربیت کرد و دیگر هیچ چیز این بسیجیان، این شیران بیشة شهامت، شجاعت، ایثار و فداکاری را نخواهد ترسانید. آقای معیری مقام عالی وزارت امور خارجه نقل می‌کرد در جلسه‌ای فیدل کاسترو رئیس جمهور کوبا می‌گفت ما با آمریکا که دشمن سرسخت ما است فاصله نداریم، من هیچوقت از آمریکا نترسیدم اما بسیجیان ایران مرا ترسانده‌اند.



 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: