• ١٦ مرداد ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٥٥٧١
در گرامیداشت روز خبرنگار

در گرامیداشت روز خبرنگار

1- هفدهم مردادماه که به یمن گرامیداشت خبرنگار شهید ، محمود صارمی ، روز خبرنگار نامگذاری شده است ، فرصتی مغتنم است تا در ستایش و تقدیر این حرفه مهم سخن بگوییم. حرفه ای که رسالتی بزرگ بر دوش دارد و می تواند جهانی را متاثر از قلم ، زبان ، بیان و کلام خویش نماید. قلم مقدس است و آیه «والقلم و مایسطرون» شاهد این ادعاست و نویسندگان و روزنامه نگاران همواره با امری مقدس مرتبط اند. این حرمت و این نگارش با زیبایی ، خلاقیت و اندیشه ای گره می خورد که در خود رسالتی عظیم دارد.

2- خبرنگاران ، متعهد، شریف ، پرتلاش ، صاحب قدرت تفکر ،تامل و قلمی اثرگذار می توانند انسانهایی بزرگ باشند و همین امر سبب شده است تا مردم بخش مهم اتفاقات جهان امروز را از دریچه نگاه آنان ببینند.اعتماد مردم به این حرفه گاهی با شیطنت ها ، عداوت ها و کوته بینی هایی همراه می شود که تخریبی ویرانگر- ونه سازنده- را با خود همراه دارد. رسالت اصلی خبرنگار باید انتقال امید ، انتقال حال خوب و روند رو به جلو به مخاطبان باشد. ممکن است زبان به نقد نیز بگشاید ، قلمی بران را انتخاب نماید، اما در هر شرایط هدفش جز صداقت ، خدمت به مردم و بیان حقیقت نیست. خبرنگار اصیل و متعهد هرگز قلم و اندیشه خویش را به قدرت، ثروت و منفعت عده ای نمی فروشد و شرافت اوست که مردم را به او معتقد می سازد.

3- جهان خبر امروز با چالش ها و مخاطرات بسیاری همراه است. خبرنگاران امروز به فراخور وضعیت فعلی جهان بیشتر درگیر تلخی ها ، جنگ ها ، نامدیریتی ها و ظلم ها هستند. تراست های بزرگ رسانه ای دنیا که متاسفانه بزرگترین جنایتکاران امروز جهان هستند با چشم پوشی از بیان حقیقت و نمایش گزینشی واقعیت ها و اخبار، به دفاع از ظالم و انحراف ذهن مردم می پردازند و با وارونه کردن اصالت اتفاق و مخدوش کردن اصل ماجرا ، از ظلم حمایت می کنند.جامعه امروز جهانی تشنه حقیقت است و بیشترین و موثرترین راه انتقال حقیقت از زبان خبرنگاران و رسانه هاست که غول های خبری صهیونیستی با جهت دهی آنها ناجوانمردانه بهره می برند

4- خبرنگاران عزیز حوزه اجتماعی و به ویژه شهری که در این سالها شاهد زحمات و تلاش های بی دریغ شان در حمایت از عمران ، آبادانی و بهبود وضعیت شهری بوده ایم ، بیشترین پیوند میان مسوولان شهری و مردم را دارند. آنها از مسایل و معظلات شهری مطلع هستند، در قالب یادداشت، گزارش ، گفتگو و ... آن ها را طرح می نمایند و صراحتا در پی دریافت پاسخ و انتقال آن به مردم هستند.
عرصه پیچیده مدیریت شهری، تصمیم برای شهر و تصویب قانون در پارلمان شهری فارغ از آنکه تحت فشار مسایلی درونی چون بودجه ، امکانات ، عدم هماهنگی ها و ... است ، درگیر عوامل بیرونی بسیاری است که در برخی موارد روند توسعه و بهبود را کند و حتی متوقف می سازد. شاید بیشترین حمایت و کمک از سوی خبرنگاران و فعالان رسانه ای همین جا باشد. آنها که پس از سالها تجربه به کارشناسانی نخبه و مطلع تبدیل شده اند ، باید با قلم ، بیان و کلام خویش جدای از راهنمایی و مشاوره به مدیران شهری، در حد امکان موانع موجود را نیز از پیش بردارند تا بتوانیم شهری آبرومند ، آرام و با ثبات برای شهروندان فراهم نماییم. رسالت خبرنگاران امروز به دلیل نزدیکی به سوژه و اطلاع از مسایل و مشکلات، فارغ از انتقال خبر باید همفکر و همراه در مسیر توسعه و مدیریت شهر و کشور باشد.

این روز مبارک را به تمامی شهدای رسانه ، خبرنگاران و جامعه رسانه ای کشور تبریک گفته و آروزی سلامتی و توفیق در راه خدمت را برایشان آرزو می کنم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: