• ٦ تير ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٥٥٢٣
تفاوت از زمین تا آسمان است

تفاوت از زمین تا آسمان است

چندی است ، سونامی فیش های حقوقی نجومی تب جامعه را فرا گرفته ، حقوق های چند ده میلیونی که گاهی با دیدن و شنیدین ارقام آن هوش را از سر هر حقوق بگیری می پراند. به راستی چه بر سر مسئولان انقلاب اسلامی آمده است ؟!
به یاد دارم در اوایل انقلاب تمام کارها برای رضای خدا انجام می شد و مسئولین و آحاد جامعه برای اینکه باری را از زمین بردارند گوی سبقت را از هم می ربودند ، از مسئولیت های کلان که در معرض تمام خطرات بودند گرفته تا کارهای خرد که به همکاری تمام مردم در قالب کمک به روستاییان در برنامه های جهادی انجام می شد. جالب اینکه انجام تمامی این کارها بدون چشم داشت مالی و دنیوی بود و در انجام آنها فقط و فقط رضای خدا دیده می شد و بس و هیچگاه سخن از پول و دستمزد های آنچنانی نبود.
امروز افشای حقوق های آنچنانی دل اقشار ضعیف جامعه را به درد آورده است و یک سوال برای هر بیینده و شنونده ؛چرا و چگونه ؟
آیا به راستی در میان مسئولین و مدیران ارشد جامعه هستند مدیرانی که با همان روحیه انقلابی به فعالیت ادامه دهند یا خیر و یا تعداد آنها آنقدر اندک است که باید با ذره بین به جستجوی انها پرداخت.
اینجانب به مدت 15 سال بر حسب فعالیت خود در شورای اسلامی شهر تهران کسی را می شناسم که هنوز با همان روحیه انقلابی و مبارز خود روزگار را سپری می کند و در این مدت 37 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد با تمام مشاغل ،پستها و مقام هایی که در این نظام داشته است هنوز زخارف دنیوی نتوانسته خللی در اعتقادات راسخ او و خدشه ای در ایمانش وارد سازد.
دکتر عباس شیبانی عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران مشاغلی از قبیل وزارت، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و دهها عنوان دیگر را در این مدت داشته است اما هنوز به حقوق بازنشستگی خود از دوران سازمان پزشکی بسنده می کند و تاکنون هیچ حقوقی از شورای اسلامی شهر تهران دریافت نکرده است.
چندی پیش طی نامه ای به ریاست شورا تمام حقوق چندیدن ساله خود در شورا را مطالبه کرد که باعث تعجب همگان شد اما پس از دریافت تمامی حقوق معوقه خود ، آن را تمام و کمال برای ساخت بیمارستانی اهدا کرد .
اگر بخواهم از کرامات آن بزرگوار بگویم کم نخواهد بود اما شاید خود ایشان هم راضی نباشند.( زحماتی که ایشان برای انقلاب کشیده اند کم نیست ؛ از 13 سال اسارت در زندان های رژیم پهلوی گرفته تا شکنجه ها و مشقاتی که در این راه تحمل کرده است. اما هیچ گاه انقلاب را وامدار خود نمی داند و برای خود هیچ چیز دنیوی را مطالبه نکرده است.)
این مطالب را بازگو کردم تا بگویم مدیرانی از این جنس در بین مدیرانی با حقوق های چند ده میلیونی هنوز وجود دارند هر چند راه آنها از یکدیگر جداست، اما هنوز می توان مردانی از جنس شهیدان رجایی ،بهشتی و صدها فرمانده و شهید گلگون کفن را مشاهده کرد که بی مزد و منت برای اعتلای ایران اسلامی قدم بر می دارند. پس بیاییم با عینک بد بینی به این مسئاله ننگریم. هر چند متخلفین ، باید به دست عدالت سپرده شوند تا خدای ناکرده حقوق اقشار جامعه نادیده گرفته نشود و به قولی سره از ناسره جدا شود .
و به راستی میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است

سید محمد رضا رضوی فرد
مدیر روابط عمومی و بین الملل شورای شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: