• ١٧ شهريور ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٥٢٩٣
هفدهم شهریور، نماد مبارزه ای برای پیروزی

هفدهم شهریور، نماد مبارزه ای برای پیروزی

هفدهم شهریور در تاریخ ما نماد ایستادگی و مقاومت است . نماد نسلی که عزم اش را جزم کرد تا تباهی وطاغوت را در از صفحه تاریخ این مرز و بوم پاک نماید.
در جمعه سیاه هفدهم شهریور ماه 1357 زمانی که رژیم طاغوت پهلوی نتوانست در برابر خواست واراده مردم ایستادگی نماید ، دستور قتل عام فجیعی را صادر کرد که لکه ننگ آن تا ابد بر تارک این رژیم منحوس نقش بسته است.
تاریخ این سرزمین سرشار از رویدادهایی اینچنینی است. قیام مردم قم ، قیام مردم تبریز، قیام مردم ورامین چونان مهره های یک تسبیحی است که ندای آزادی و ازادگی را خود به همراه دارد.
هفده شهریور ۱۳۵۷ هجری شمسی روزی بزرگ است.، روز حماسه ملت ایران و روزی که در آن، خون های بسیاری بر زمین ریخته شد و از ثمره آن، درخت تنومند جمهوری اسلامی به بار نشست.
مردم شجاع ، غیور و بیزار از ظلم وطاغوت ، چون سیلی خروشان به خیابان ها ریخته و بزرگترین گردهمایی جریان انقلاب را رقم زدند. این تجمع تنها به تهران خلاصه نشد و در سرتا سر ایران و در شهرهای بزرگ نیز به انجام رسید،گرچه از میدان ژاله(شهدا) آغاز شد ولی موج آن همه ایران را گرفت.
اما فاجعه کشتار وسیع مردم بیگناه توسط مزدوران شاهنشاهی ، که شاید بزرگترین لکه ننگ حکومت پهلوی بود، سبب شد جریان شکل گیری انقلاب اسلامی وارد مرحله ای جدی تر شود. از آن پس دیگر حساب مردم از حکومت جدا شد و مزدوران شاهنشاهی در مقابل مردم قرار گرفته و حساب خود را از کردم جدا ساختند، گرچه آنها همیشه از مردم جدا بودند.
مردم انقلابی و پر شور در شهریور ۵۷ به دعوت بنیانگذار انقلاب و مراجع عظام لبیک گفته و برگ زرینی را در تاریخ ایران رقم زدند.آنان در حمایت از امام، از جان شان گذشتند تا مردم ایران پیروز و سربلند باشند. واقعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به «جمعهٔ سیاه» که در منابع از آن با عنوان «کشتار ۱۷ شهریور» نیز یاد می‌شود، واقعه‌ای خونین است که می توان از آن به عنوان نقطه عطف پیروز انقلاب اسلامی یاد کرد.
اما با گذشت بیش از سه دهه از آن روز ماندگار ، استکبار جهانی باردیگر این تاریخ را برای کشورهای مسلمان دیگر و به شکل دیگری ایجاد نموده است.
کشتار مردم بی گناه و غیر نظامی مسلمان کشورهای عراق ، سوریه ، یمن ، بحرین ،نیجریه و میانمار که همه آنها مسلمان هستند ، نشان از این دارد که تفکر اسلامی نقطه ای بحرانی و خانه مان برانداز برای حیات منطق استکباری جهانی است. سایر ادیان، سیاستها و ایدولوژی ها سر تعظیم یا بی تفاوتی خویش را در برابر قلدری های غرب و سعودی فرود آورده اند و تنها مسلمانان هستند که فریاد پایان نابرابری و بی عدالتی را همچنان برپاداشته اند.
غرب و حامیان آنها این روزها بیش از تمام تاریخ شکست آتی خود را به چشم می بینند و فهمیده اند که راه برون رفت از وضعیت فعلی قتل عام تفکر اسلام و ضد سرمایه داری نیست، اما روح بیمارشان دست از جنایات بر نمی دارد، گرچه میدانند این جنایات آنانرا به پایان عمر کثیف شان نزدیک تر می کند.
فرزند نامشروعی چون داعش که گریبان خود اروپا را نیز به کرات گرفته است موج نا امنی را با برنامه ای دقیق جهانی کرده و این اسلام هراسی را در میان مردم اروپاایجاد نموده است و این در حالی است که در پس تمام این رویداد ها دستان آهنین غرب در پوشش مخملین خودنمایی می کند.
تاریخ ایران در کوران مبارزات بر علیه رژیم شاهنشانی و به رهبری امام خمینی (ره) سرشار از نمونه های موفق مبارزه و ایستادگی است و همین موضوع سرمشق کشورهای آزادی خواه امروز جهان است.
بی شک بزرگترین نعمت این سرزمین موهبتی چون رهبر فرزانه ، خردمند و متقی انقلاب ، حضرت آیت الله خامنه ای است که با مدیریت صحیح دینی و سیاسی خویش ایران را چون جزیره ای امن در میان آتش نگاه داشته است و کلام شان الگوی رهبران سیاسی کشورهای دیگر است.
شجره طیبه انقلاب اسلامی که خون بهای شهیدان بسیاری بر آن نقش بسته است امروز پرچم عدالت خواهی جهانی بر افراشته است. پرچمی که در دستان مردمان شریف سالهای انقلاب اسلامی ، شهدای هفدهم شهریور بوده و امروز در دستان جوانان انقلابی پر شور و شعور است.
گرامیداشت یاد و خاطره قیام خونین جمعه سیاه ، قوت قلبی است که نشان می دهد مقابله با ظلم و جور عاقبت میمون و مبارکی دارد. این رویداد را به پاس شهادت عزیزان هم وطن به پیشگاه رهبر معظم انقلاب ، خانواده معظم شهدا ، جانبازان و دلسوزان این انقلاب تبریک و تهنیت عرض می نمایم و به یاد دستان در خون فرو برده که بر دیوارها کوفتیم و پیروزی خود را حک کردیم که این پیروزی بزرگ ما که پیروزی نهایی انقلاب اسلامی است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: