• ١٢ خرداد ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٥٠٠٥
در رثای بنیانگذار انقلاب

در رثای بنیانگذار انقلاب

انقلاب اسلامی ایران هدیه ای که است که به روشنی می توان دست رحمت و هدایت الهی را بر سرزمین ایران مشاهده نمود . جریانی که سبب شد تا حکومت شاهنشاهی و مستبدانه طاغوت و جور که سایه ای سنگین بر مردمان این سرزمین پهناور گسترانده بودند ، پس از 2500 سال کوتاه شده تا جوانه های عدالت خواهی و برابری و ازادی برای همه هویدا شود.

حکومت طاغوت پهلوی در آخرین سالهای بقای خویش از هر کوششی برای تحکیم وضعیت موجودش استفاده نمود، با متحدان و دوستان مستکبرخویش بر سر منافع ملی این آب و خاک معامله های ننگ آوری نمود ودست آخر بخش بسیاری از منافع این مردم را به ثمن بخس واگذار کرد، اما انقلاب اسلامی که از همان آغاز موضع خویش را در برابر ابرقدرتها مشخص کرده بود با شعار عدالت خواهی جامعه ای دینی اعلام موجودیت نمود و با رهبری مجتهد، مقتدر ، شجاع ، متقی و مجاهد فصل دیگری را در تاریخ این سرزمین گشود.
جامعه جهانی هیچگاه گمان نمی کردند که نوعی از حکومت دینی مقتدر آن هم توسط ملتی که در صد سال اخیر خویش زبونی بسیاری را از سوی غرب تحمل کرده بود ، بیاید و در برابر قدرتمندان آن روز قد علم کرده و به حول الهی پیروز هم گردد.
امام خمینی (ره) سالهای سختی را برای به ثمر نشستن این انقلاب گذراند. دوران اسارت ، تبعید ، شکنجه ، فراغ از خانواده ، تهدید و ... برای مردی که تقوا، تلاش و مشیت الهی را چراغ راه خویش کرده بود کار دشواری نبود ، چرا که او در پس تمام این مصایب روشنایی نجات این مردم و این سرزمین را تماشا می کرد.
امروز با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ،هنوز ضربه امام خمینی(ره) به جبهه های مستکبر غربی و شرقی در برپایی حکومت الهی و اسلامی تازگی دارد. هنوز فرزندان امام خمینی( ره) در این مرز و بوم به پاسداری و پاسداشت انقلاب اسلامی ایستاده اند و امنیت کاملی را با تمام فشار ها ، عداوت ها و کینه توزی های رژیم های فاسق منطقه چون آل سعود و سران امروز جامعه زیاده خواه غرب برقرار ساخته اند.
هنر ما این است که در مسیر انقلاب این الگوها را به نسل پس از خود انتقال دهیم . نسل بعدی ، نسلی است که نباید با شخصیت امام خمینی آشنا نباشد و اهمیت انقلاب برایش کمرنگ شود. جدای از سامانه های آموزشی ، رسانه ای و نهادهای تبلیغاتی ، هر فرد موظف است تا ریشه های انقلاب را در ذهن کودکان و نوجوانان نسل بعد محکم سازد.
در واقعه پانزده خرداد در ایام عاشورای حسینی نیز این اتفاق به گونه ای دیگری رخ داد . جنگ حاکمیت طاغوت و حاکمیت خدا همواره در طول تاریخ وجود داشته و تا پایان این جهان ادامه خواهد داشت . این مهم است که ما در طول مسیر زندگی در کدام جبهه قرار بگیریم .
در قیام پانزده خرداد مردم مظلوم و بی دفاعی که برای حفاظت و صیانت از کیان خانواده ، دین و کشور خویش در برابر رژیم طاغوت پهلوی به شهادت رسیدند درمسیر امام و سرورشان اباعبدالله الحسین (ع) جان سپردند و امروز جوانان ما در سوریه و عراق در همان مسیر در حرکت هستند.
انشاله که خداوند متعال به فضل خویش شهدای واقعه پانزدهم خرداد را مورد رحمت خویش قرار داده و امام و بنیانگذار این انقلاب شکوهمند را در ذیل توجه خاصه خویش قرین مغفرت و رحمت قرار دهد و ملت ما را در پیمودن این راه نورانی توفیق کامل عطا فرماید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: