• ١٩ ارديبهشت ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٤٣٤٣
بازگشت حقیقت

بازگشت حقیقت

در جهانی که غرق ظلمت و تباهی می شود آنچه که می توانند نجات دهنده باشد، بی شک چیزی جز، بازگشت به اصل و نوشیدن از سرچشمه زلال حقیقت نیست. حقیقتی که در تاریکی قرن های جمود و خمودگی انسان، راهنما و راهگشای او بوده است. دین اسلام سرچشمه ی زلال و بی پیرایه ترین الطاف الهی، از این رو اعتباری عام در عرض زمان و مکان یافته است که انسان جاهل را به سرچشمه ی آگاهی، یکتاپرستی، مهربانی و درست کرداری برده و در ناب ترین شکل ممکن خود، جریان دائمی از سیلان و ارتباط را بر محور قرآن کریم و اهل عترت پیامبر(ص) تا روز قیامت برقرار گذاشته است. لذا به این اعتبار است که دین اسلام در کمال پویایی و بالندگی، مرزها را در نوردیده و با وضوی عشق، زنگار از رخ انسان درمانده ی امروز می زداید. انسانی که در چرخاچرخ کوبنده ی اومانیسم و خرد گرایی های افراطی فیلسوفان غربی مسیر سعادت و تعالی خود را گم کرده است و گم شده ی هیجانات و هواهای نفس خود، با هر شتابی که به سمت تباهی پیش می رود دست به دامن سطحی ترین برداشت های فلسفی، عرفانی و شیطانی می یازد تا بتواند در پس هیجانات لحظه ای موسیقی های تند متال، مصرف مخدر و الکل زنده بماند و چون سرانجام این ها چیزی جز تباهی و آلودگی نیست، سرگشته و حیران یا به مرگ تن می دهد یا به سمت اسلام می آید. از این تشنگی و عطش روح بشر امروزی است که سبب شده در ذیل همه ی فشار ها و محدودیت ها، شاهد رشد و توسعه دین اسلام در جهان باشیم. انسان امروزی به حقیقت دریافته است که اسلام برای زندگی انسان برنامه، الگو و جهان بینی دارد. اسلام کمک می کند که زندگی انسان معنا و اعتبار لازم را بدست آورده و بتواند به پرسش های هستی شناسانه ی خود پاسخی درخور دهد. در اسلام است که انسان هدف از آفرینش خود را درک کرده و در پس همه ی شناخت ها و ادراکات راه واقعی رسیدن به خداوند را بدست می آورد.
با جهان بینی اسلامی، انسان امروزی متوجه می شود که اگر ایمان داشته باشد و نیکو زندگی کند در پیشگاه حضرت باری تعالی جایگاهی به رفعت آسمانها و زمین ها دارد و اگر تن به آلودگی ها دهد به پست ترین درجات حیات تنزل پیدا می کند. لذا بر همین قاعده بود که حضرت محمد(ص) توانست قلب جاهلیت و تباهی تاریخ را به نرمی یکتاپرستی آراسته سازد و با مهربانی، سخت کوشی و صبر، معلم گونه بنیان های شناخت درست را در وجود انسان پی نهد. لذا این میراث گران بها، ما را موظف می سازد که در برابر الحادیگری، تروریسم و افراط گرایی، غربزدگی و استثمار که سر منشاء همه ی آنها، شیاطین غربی هستند، ایستادگی کنیم و مجهز به سلاح دانش و ایمان از تزلزل در امت واحد اسلامی پیشگیری نماییم. و در نظر داشته باشیم که این گرایش شدید جوانان غربی از همان سو که ضروری است، اگر از مجرای درست آن صورت نگیرد به افراطی گری و گسترش تروریسم به نام اسلام نیز دامن می زند اتفاقی که امروز در عراق و سوریه شاهد همه روزه ی آن هستیم. لذا داشتن یک رویکرد معرفت شناسانه بدون جزمیت های فکری به آموزه های قرآن کریم، روایت ها و سبک زندگی حضرت محمد(ص) و اهل بیت مطهرشان در شناخت اسلام راستین و واقعی به جویندگان آن مهمترین اقدامی است که باید انجام گیرد.

رسالتی که امروز بر عهده ی سیاستگذاران فرهنگی و مذهبی ما قرار دارد این است که نسبت به این مسائل چه در داخل و چه در خارج عاقلانه و هوشمندانه برخورد کند، در داخل برخورد های سلبی و ایجابی واکنش های پوشیده ولی موثری از سمت جامعه در پی خواهد داشت و در خارج نیز سطحی نگری و عدم مطالعه درست فضای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز راه را برای قرائت های اشتباه از دین اسلام هموار خواهد کرد. ان شاء الله که با اتخاذ تدابیر و سیاستگذاری های مناسب، شاهد برگشت مکر غربی ها برای از بین بردن دین اسلام و اسلام هراسی به خود شان خواهیم بود و پرده های جهل و گمراهی که به اسم علم بر ذهن مردمانشان کشیده اند، فرو خواهد افتاد و حقایق آشکار خواهد شد.

مرتضی طلایی
نایب رییس شورای شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: