• ٢١ دی ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٣٤١٥
ثبات قدم در مسیر انقلاب اسلامی ، استمرار راه پیامبر مکرم اسلام(ص) است

ثبات قدم در مسیر انقلاب اسلامی ، استمرار راه پیامبر مکرم اسلام(ص) است

سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص مقوله انتخابات در دیدار با مردم شهر قم به مناسبت قیام خونین مردم قم در سال 1356 ، نکات بسیار مهمی را در خود داشت.

نکاتی که شاید ذکر چند باره آن نه تنها خالی از لطف نیست ، بلکه می تواند ضروری ، موثر و راهگشا باشد.
1- دشمن شناسی و تدبر در امر بصیرت انقلابی و دینی شاید اهم موضوعات امروزجامعه ما باشد. انقلاب اسلامی ایران که پس از سه دهه و با گذراندن روزهای تلخ و شیرین خویش و پس از تحمل رنج ها و ناملایماتی های بسیار داخلی و خارجی که سعی در شکست و نابودی آن داشتند، امروز به جایگاهی رسیده است که می تواند به عنوان یک قدرت در منطقه و در سطح جهان نقشی تاثیرگذار داشته باشد. نقشی که موجب نگرانی بسیاری از زورگویان و مستکبران غربی و همچنین دولتهای صهیونیستی عربی منطقه می شود. در این شرایط است که برای حفظ میراث ماندگار بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) وخون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ،باید تعارف ، مماشات و مصلحت ها را کنار گذاشت. نهادهای نظارتی و مردم باید با استعانت از تقوی و بصیرت انقلابی سعی در خنثی سازی این جریانات باشند تا به فضل الهی نفاق از درون و هجمه های بیرونی معدوم شود.
2- رهبر معظم انقلاب در بیانات روز گذشته شان امتداد مسیر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را استمرار حکومت نبی مکرم اسلام (ص) دانستند و فرمودند : همانطور که در قرآن کریم به رسول اکرم (ص) و اصحاب شان اطمینان از سکینه و آرامش حاصل شد ، به پیروان و معتقدان به انقلاب اسلامی نیز به فضل پروردگار این سکینه اعطا شده و موجب پیروزی بر دشمنان انقلاب می شود. مهم ثبات قدم و استحکام و استمرار در این مسیر است.
3- این انقلاب در طول حیات خویش ریزش ها رویش های متعددی داشته است که برای هر انقلاب و حکومتی طبیعی است. در این برهه حساس تاریخی توجه ، تقویت و حمایت از این رویش های جوان، انقلابی و متدین وظیفه هر مسوول و هر مردمی است. باید سعی برآن شود تا انقلاب بتواند در راستای اهداف متعالی خویش به بدنه ای جوان ، پویا، متدین و صاحب علم و اندیشه تبدیل گردد و انشاله به سرمنزل موعود که همانا آماده سازی ظهور بقیه الله اعظم (عج) است برسد.
4- شرکت در انتخابات وظیفه همگانی هر قشر و هر فرد و هر مسلکی است. حمایت از انقلاب اسلامی در برابر معاندت ها و کج رفتاری های داخلی و خارجی، وظیفه ای دینی و اخلاقی است.در انتخابات پیش رو، در انتخاب کاندیداهای محترم دقت بسیاری باید صورت پذیرد . مشورت ، بررسی ، اعتماد به معتمدین و متدینین می تواند راهگشای انتخاب یک لیست یا مجموع افراد مختلف باشد. انتخاب افراد شایسته، متدین و صاحب علم و تخصص می تواند مسیر انقلاب به سمت تعالی وسعادت را هموار سازد.
انشاله که به فضل الهی و رهنمون های مقام معظم رهبری و همچنین تفکر انقلابی ، بصیرت دینی و سیاسی و همچنین تقوی الهی ملت شریف ، صبور و متعهد ایران از این آزمون نیز پیروز و سربلند بیرون خواهند آمد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: