• ١٠ اسفند ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٣٠٧٣
ایوب سینمای ایران

ایوب سینمای ایران

هنر نعمتی الهی است که از پی آن می توان زیبایی های زندگی دنیوی و ابدی را به تماشا نشست. ذات هنر از هرگونه آلودگی مبراست و هنرمند با روح لطیف و اندیشه ای وسیع به شکلی دیگر به جهان می نگرد. هنرمند در کنار تخصص و روح لطیفی که موهبتی الهی است باید متعهد باشد. باید به هنر ، به فرهنگ ، و نگرش الهی متعهد باشد و در جهان امروز که هنر در خدمت استعمار و سیاست و قدرت نيز قرار گرفته است ، روح و اثر خود را به هیچ نفروشد.
وظیفه هنر و هنر مند متعهد اين است که بر اساس خلاقیت و توانمندی و استعداد ذاتی خویش به مسایل و دغدغه هایی بپردازد که در آن ذات پروردگار ، نشانه های الهی روی زمین و زيباييهاي هستي وکمک به مردم فرهنگ و سرزمین خویش و جهان پیرامونش نشانه رفته باشد .
زنده یاد فرج اله سلحشور از معدود هنرمندان انقلاب است که هیچگاه هنر خویش را جز برای رضای الهی به کار نبست و تلاش خویش را در عرصه فرهنگ اسلام، نظام مقدس اسلامی و گفتمان دینی عصر معاصر به کار بست. آثار او دغدغه های ایمانی اش را نشان می دهد. در سالیان جنگ و هشت سال دفاع مقدس تمرکز خویش را بر نمایش رشادتها و غیورمردی های مدافعان این آب و خاک متمركز نمود و از هویت اسلامی و ایرانی این سرزمین حرف ها زد. در ادامه کارنامه هنری خویش نیز با پرداخت به داستان ها و آیات الهی در قرآن کریم روایتی جذاب ، دیدنی و اثرگذار را به نمایش گذاشت. هنرهای این مرد در آثاری چون مردان آنجلس و به ویژه سریال عظیم یوسف پیامبر، مرزها را درنوردید و فرهنگ سینمای قرآن و الهی را جهانی نمود. اثارفرهنگی این فیلم ها را می توان در کشورهای مسلمان همسایه و سایر نقاط جهان مشاهده نمود.
زنده یاد سلحشور علاوه بر روح لطیف هنری به سلاح تقوا و ایمان نیز مسلح بود و با مطالعات بسیار در زمینه دین ، اخلاق و معنویت همواره در تلاش برای توسعه فرهنگ دینی و قرآنی بود.
ناملایماتی ها و محدودیت هایی نیز برای ایشان بوجود آمد که جز این هم انتظار نمی رفت. هنرمند انقلابی در جان خویش خواهان عدالت خواهی است و روحیه جهادی و انقلابی خویش را با هیچ چیز عوض نمی کند و همین امر سبب می شود تا عده ای وی را در قاب امروز سینمای با مدل غربی تاب نیاورند.
اما شخصیت برجسته ،هنرمند و علمی ایشان صبر را پیشه کرد و چون ایوب در برابر تهمت ها و مشقت ها ایستادگی نمود.
افسوس که بیماری مجال و فرصت ساخت آخرین اثر عظیم او – حضرت موسی – را به او نداد و او به دیدار حق شتافت. انشاالهو که مورد غفران و رحمت الهی قرار گیرند. هنر انقلابی و اسلامی این سرزمین هیچگاه زنده یاد فرج اله سلحشور و آثار او را از ذهن خود پاک نخواهد کرد.فقدان این هنرمند انقلابی را به مقام معظم رهبری و ملت عزیز و شریف ایران به ويژه هنرمندان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نمایم.

مهدي چمران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: