• ١٤ بهمن ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٦
انقلاب اسلامی ، انقلاب ایمان، عزت و اقتدار

انقلاب اسلامی ، انقلاب ایمان، عزت و اقتدار

بیش از سی سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد. انقلابی که توانست ملت ایران را پس از سالیان دراز ظلم و ستم و استعمار رهانیده و روی خوش آزادی در سایه عدالت و ایمان را برایشان ارزانی بدارد.
رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) توانست با شعار اتحاد و ایمان ملت را هوشیار کرده تا حقوق زایل شده خویش را بازستانده و حکومتی در شان این تمدن با شکوه ایجاد نمایند. رهبر معظم انقلاب نیز این شجره طیبه را با قدرت ، مدیریت ، عقلانیت و تدبیری هوشمندانه تا به امروز رهبری نموده است. نظام مقدسی که مهمترین کشور خاورمیانه در مسایل سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی است و در سطح جهان نیز به لحاظ اقتدار ، تولید علم ، توان نظامی و ... نیز داعیه های بسیار دارد.نظامی که خون و جان بسیاری از شهیدان و جانبازان غیور و جاودان آن ضمانتی بر استواری و استحکام آن است.
در طوال این سالها سخنان بسیاری در خصوص طلیعه انقلاب اسلامی گفته و شنیده شده است. سخنانی که هر کدام به قوام و دوام این جوشش آزادیخواهانه مردمی کمک کرده است، اما در تحلیل انقلاب اسلامی امروز باید مسایلی بسیار مهمتر را مورد بررسی قرار داد . موضوعات و محورهایی که برای بقای نظام در گام نخست و گسترش و جهانی سازی آن در قالب تمدن نوین اسلامی – درگام بعدی- دارای اهمیتی بی شمار است.
موارد متعدد بسیاری وجود دارد ، اما اگر بخواهیم به اختصار به این موارد اشاره کنیم شاید کلید سربلندی امروز ایران اسلامی را بتوان در این چهار مورد خلاصه نمود:
تقوا:
موهبتی الهی که باید در حفظ و تقویت آن در نفوس و ارواح مختلف مردم و بوِیژه مسوولان و خادمان ملت کوشش بسیار نمود. زمانی که تقوا رنگ ببازد ، آفت دنیاپرستی ، حرص، قدرت دوستی و فراموشی مردم به سراغ مان می آید. آن زمان که فرا رسد در پوسته ای اعتقادی و دینی در جستجوی هوای نفس و فرامین شیطان عمل می کنیم. توجه به تقوا و خداترسی باید درکانون توجه فرد و جامعه قرار گیرد.
فرهنگ جهادی:
امروز متخصصان بی شماری در کشورعزیزمان حضور دارند. جوانانی پر تلاش ، دغدغه مند و متخصص؛ اما گویی عظم جهادی و فرهنگ تلاش و پشتکار کمرنگ شده است. همانطور که در سالهای دفاع مقدس جوانان غیور ایران در عرصه جنگ و دفاع چون کوه ایستادند ، امروز هم نیازمند استقامت ، تلاش مضاعف و سخت کوشی در امر اقتصاد ، تولید ، فرهنگ و سبک زندگی هستیم.
تغییر نگرش به زندگی:
فرهنگ غرب علاوه بر آنکه از طریق علم و توسعه وارد زندگی انسان ها میشود ، با خود جدای از فناوری و تکنولوژی مسایلی روبنایی را نیز منتقل می نماید. فرهنگ مصرف گرایی، زیبایی شناسی به سبک غربی، گسست در امر جنیسیت و خانواده ، توجه به ظواهر انسانی به جای خصایص اخلاقی و معنوی و هدایت به سوی فردگرایی و خودمحور بینی آفت هایی بزرگ است که از طریق رسانه ، انتقال سبک زندگی و در نهایت تغییر نگرش فرد به زندگی می شود. رفته رفته فرد دنیا را که محلی برای گذر و جایگاهی موقتی است را خانه ابدی خویش می داند ، غافل از آنکه قرار بوده در این دنیا توشه ای جمع کند تا در پیشگاه الهی و حیاتی ابدی رو سپید و سعادمند باشد.
فرهنگ غرب فرهنگ جایگزینی اصلی فردگرایی به جای خدامحوری و دنیا پرستی در برابر مفهوم عمیق معاد است.

سلامت جسم و روح :
انسان موجودی تک بعدی نیست. جسم و روح، مادیت و معنویت در کنار هم یک انسان کامل را می سازد. جامعه زمانی در مسیر سعادت و بهروزی است که افراد آن سالم و تنومند باشند و به لحاظ روحی نیز دارای خصایص صحیح باشد. در بعد جسمی توجه به تغذیه ، شیوه زندگی ، میزان استراحت ، تفریح ، فراغت ، صله رحم و ... باید در برنامه ای منظم قرار گیرد.در بعد معنوی نیز قناعت ، حیا، رزق حلال،احسان به والدین، کمک به ضعفا و ... اساسی ترین و کلیدی ترین راههایی است که توسط قرآن ائمه اطهار و متخصصان زندگی و دین در اختیار ما قرار داده شده است و متاسفانه به دلیل افزایش حجم وسیع مشکلات ، مصایب و گرفتاری ها از زندگی ما رخت بر بسته اند. بازگشت به زندگی اصیل و صحیح، توجه به خوراک و تغذیه جسم و همچنین دقت در ابعاد مختلف نیازهای اصیل روحی و معنوی می تواند جامعه ای سالم پدید آورد. جامعه ای که سنگ بنای اصلی نظام اسلامی ، دولت اسلامی ، تمدن اسلامی و در نهایت حکومت اسلامی است.
بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب ، انقلاب اسلامی در امتداد جریان رسول گرامی اسلام است و کسی که در این مسیر امروز کوشش نماید به دین پیامبر خاتم(ص) مدد رسانده است. جای دارد تا با تمام وجود در جهت اهداف مقدس انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نباشیم. این دهه پر شکوه عزت را به تمام مردم عزیز ایران و خانواده های معظم و معزز شهدا و رهبر معظم انقلاب تبریک عرض می نمایم .

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: