• ١٧ مرداد ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠٣
قلم مقدس است

قلم مقدس است


قلم مقدس است و مصداق آیه «والقلم مایسطرون» شاهد این ادعاست و نویسندگان و روزنامه نگاران همواره با امری مقدس مرتبط اند. این حرمت و این نگارش با زیبایی ، خلاقیت و اندیشه ای گره می خورد که می تواند در زندگی روزمره بشری کارگشا و راهگشا باشد و در مقابل اگر نتوان از آن به نیکی و پاکی بهره برد، صدمات بسیاری را با خود به همراه دارد.

روزنامه نگاران ، خبرنگاران و اصحاب رسانه همواره قشری آزاد اندیش و مومن به تعهد کاری شان هستند و از هیچ تلاشی در این امر مضایقه نمی کنند و رسالت بزرگ آگاهی رسانی را با سختی ها و ممارست فراوان بر دوش دارند. همواره از جهات مختلف در معرض اتهام و فشار هستند. اما همه ما خوب می دانیم که جز بخش اندکی از آنها هیچ کدامشان قلم شان را به ناچیز نمی فروشند و ایمان و تقوای خویش را ثمن بخس از دست نمی دهند، چون همواره بر سر دو راهی خطرناکی ایستاده اند ، یا دفاع از حق و یا خاموشی بر اثر تهدید و تطمیع.

هفدهم مرداد ماه به پاس تلاش های همکاران ، برادران و خواهران عزیز روزنامه نگار و با گرامیداشت شهید خبرنگار محمود صارمی که در راه آگاهی بخشی به جامعه و در راستای استکبار ستیزی جان خویش را در افغانستان از دست داد، روزی مهم است . روزی که اهمیت قلم در مواجه با جامعه و آگاهی هویدا می شود و این امر جای تامل و تدقیق دارد.جای آن دارد که دیگر شهدای هبرنگار بویژه شهید رهبر، شهدای سقوط c130، و خبرنگار و عکاس رزمنده کاظم اخوان نیز یاد نمود.

رسالت اصلی خبرنگار صداقت در کلام و ظرافت در نگارش است. گاهی کلام او از شمیشیر برنده تر و گاهی سرشار از ظرافت است. قلم خبرنگار و روزنامه نگار می تواند جامعه ای را از تباهی و ظلم برهاند و در خدمت مردم خویش باشد. استقلال و آزادی خبرنگاران همواره می تواند سبب شکوفایی جامعه باشد و تیز بینی و هوشمندی آنان چون چراغی در پیش روی مسولان و مردم است بصیرت و بینش عمیق نسبت به مسایل سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اعتقادی باید همواره با خبرنگاران همراه و در غبار سیاست زدگی ها و سیاسی بازی های گروه ها ، احزاب ، حکومت ها و مستکبرین رنگ نبازد. در صورتیکه جریان طاغوت و سیاهی بتواند بر اذهان متفکران ، نویسندگان و رونامه نگاران ما اثر بگذارد ، دیکر نمی توان امیدی به آبادانی و استقلال کشور داشته و مردم را به راه ثواب رهنمون نمود.بنا بر فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی که حفظ نظام از اوجب واجبات است، بخش اعظمی از این راهبرد ، بر دوش این خیل اثرگذار است.

خبرنگاران و روزنامه نگاران باید همواره برای خود مرجع ، راهنما و چراغ راهی داشته باشند تا در تندباد حوادث تصمیمی درست اتخاذ نموده و در آن مسیر روشنگری نمایند. اگر راه گم شود و بیراهه های فراوان جای مسیر اصلی را بگیرند آن وقت جامعه که به رهبران افکار خویش – یعنی متفکران ، نویسندگان و نخبگان خود- می نگرند ، راه را اشتباه طی می نمایند.

روزنامه نگار چون چراغی افروخته در مسیر است و در پیچ ها و گذرگاهها می تواند با تحقیق ، حضور ، تدبیر و بصیرت ،راه صحیح را به مردم جامعه نشان دهد.

صمیمانه این روز رابه تمام این خبرنگاران عزیز تبریک عرض کرده و از خدای منان کمال سلامتی و به روزی را برایشان مسالت دارم.

مهدی چمران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: