• ٣٠ شهريور ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٦١
نخستین روز درس اولین روز مهر

نخستین روز درس اولین روز مهر

امروز اولين روز از ماه مهر و شروع فصل پاييز، ماه تحصيل، تلاش، مشق و مدرسه است آغاز سال تحصیلی، آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن، روز آشنايي دانش آموزان با كتاب، معلم ، درس و نخستین روز درس ، اولين روز مهر است.

درآستانه استقبال از مهر و سال تحصیلی ۹۵_۹۴ با ورود حجم دو میلیون دانش‌آموز به 5000 مرکز آموزشی در سطح شهر تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی برای ورود به مراکز آموزشی تغییرات جدی را در روند ترافیکی شهر تهران به وجود می‌آورند و در برخی معابر تا 25 درصد به ترافیک افزوده می‌شود. امیدواریم با تلاش و هماهنگی که میان دستگاه‌های ذی‌ربط ایجاد شده است و با حمایت و پشتیبانی شهروندان بتوانیم در آغاز سال تحصیلی از ترافیکی روان برخوردار شویم چرا که معلمان و دانش‌آموزان باید سر موقع در کلاس‌های درس حاضر شوند و درخواست ما از شهروندان عزیز این است که جهت سهولت در رسیدن به محل کار و یا مدرسه زودتر از منزل خارج گردند وهمچنین سرویس مدارس ساعات زودتری از روز را برای جایجایی در نظر بگیرند.

مهم‌ترین موضوع، سلامت و ایمنی دانش‌آموزان است. برهمین اساس اعضای محترم شورای اسلامی شهرتهران در راستای ارتقاط سطح خدمات رسانی به شهروندان عزیز تهرانی به ویژه دانش آموزان عزیز مصوبه‌ای تحت عنوان تعیین نرخ کرایه حمل و نقل دانش آموزان شهرتهران در جهت تامین آسایش و امنیت و ایمنی از قبیل بستن کمربند برای کلیه سرنشینان خودرو، رانندگی با سرعت مطمئنه ، خودداری از سوار نمودن سرنشین اضافی، رعایت مقررات مربوط به سوار و پیاده نمودن مسافر، دارا بودن معاینه فنی خودرو، دارا بودن تجهیزات اطفای حریق و کمک های اولیه و حصول اطمینان کامل از سلامت وسیله نقلیه را اندیشیده‌اند. خودروهای سرویس مدارس علاوه بر دارا بودن معاینه فنی می‌بایست از نظر ظاهری بدون نقص و آراسته بوده و از صندلی‌های سالم و پاکیزه و وضعیت بهداشتی مناسب و مطبوع درداخل خودرو برخوردار باشند.

شهرداری تهران (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه) موظف است هر شش ماه یکبار با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گزارش نحوه عملکرد مصوبه را به کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهرتهران ارائه نمایند.

دانش آموزان و دانشجویان صبح روز اول مهر می‌توانند از خدمات رایگان مترو استفاده کنند. و نیز این اقشار می‌توانند از تخفیف 50 درصدی بلیط مترو استفاده کنند. و این امکان با ورود به سایت حمل و نقل ترافیک محقق می شود.

مديريت شهري، ارائه خدمات به اقشار مختلف شهروندان را وظيفه خود مي‌داند و در اين ميان، خدمات ¬رسانی به افرادي كه داراي انواع آسيب‌ديدگي‌هاي جسمي و كم تواني‌هاي حركتي مي‌باشند را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار داده است.

در همين راستا، نسبت به حمايت از دانش‌آموزان استثنايي تهران و خانواده‌هاي اين عزيزان از طريق اختصاص اعتبارات مورد نظر و فراهم آوردن تسهيلات مورد نياز به منظور اياب و ذهاب رايگان اين گروه از دانش‌آموزان در مسير خانه تا مدرسه برنامه¬ ریزی شده است.







 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: