• ٣٠ شهريور ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٥٢
سالهای خون و غرور و غیرت

سالهای خون و غرور و غیرت

هنوز سالهای زیادی از دفاع شکوهمند و غرور آفرین جوانان این مرز و بوم در برابر ایادی استکبار جهانی نمی گذرد. از سالهایی که به اعتراف خودشان سی و شش کشور بسیج شدند تا ریشه های انقلاب را از خاک دراورند و انقلاب اسلامی را که چون استخوان در گلویشان فرو رفته بود را محو کنند

اما آنها نمی دانستند که حزب الله لشکری است که خدواند وعده پیروزی شان را داده است و در هر نبرد و آوردگاهی پیروز و برقرار هستند.

نزدیک به سه دهه از سالهای خون و غرور و غیرت می گذرد و هنوز بسیاری از مادران و پدران این سرزمین داغ دار جوانان برومندشان هستند ، اما در دل لبخند رضایتی دارند که برگرفته از معامله شان با خداست.

امروز دیگر دشمنان و مستکبران غربی در مورد ایران به عنوان کشوری ساده در خاورمیانه یاد نمی کنند و به برکت خون همان شهیدان ، ایران را به عنوان قدرتی تاثیرگذار می شناسند. حاضرند با تمام توان شان پای میز مذاکره بیایند و در نهایت نگاه شان به کلام و بیان رهبر معظم ، مقتدر و فرزانه انقلاب باشد. جرات جنگ آوری شان تنها به کلام است و از گزینه هایی حرف می زنند که تجربه هر کدامشان آنها را به کام مرگ و انحطاط می کشاند و این را به یقین می دانند.

این شکوه و قدرت امروز مرهون مجاهدات های شبانه روزی رزمندگان و به بهای خون پاک شهیدانی است که یادشان هرگز از حافظه تاریخی این سرزمین پاک نخواهد شد.

امروز عرصه مبارزه و جهاد تغییر کرده است. پس از سالهای حضور غرور آفرین مردم در هشت سال دفاع مقدس ، غرب و سران استکبار از شیوه های دیگری برای صدمه زدن به پیکره انقلاب اسلامی و کشور برآمدند و مهمترین آنها تهاجم فرهنگی و نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی است. موضوعی که رهبر انقلاب نیز موکدا بر مقابله و مواجهه دقیق و با برنامه در برابر آن تاکید داشته اند. به فراخور همین موضوع شیوه عملیات نیز باید تغییر کند. ساخت خاکریز ، مقابله با دشمن و هجوم به مواضع آنان ، جنگ تن به تن در میدان نبرد ، دیگر جایش را به جنگ در رسانه ها و ماهواره ها ، سبک زندگی ، قلم ، دوربین و تفکر داده است.

این نبرد به مراتب سخت تر ، دشوار تر و حساس تر است. مقطع زمانی مشخص و منطقه جغرافیایی معینی ندارد. در قاعده فرهنگ است و در هوا جاری است. امری است که آن را تنفس می کنیم و به صورت تدریجی احتیاج مان به آن روز افزون می شود و از درون تهی میشویم. راه مقابله با این امر ایجاد احساس خطر ، بسیج عمومی و پر رنگ کردن ارزش های درونی جامعه است. تفکر علمی و بسیجی و جهادی باید در تمام جامعه سیال شود . باید در اذهان مردم به عنوان ارزش قرار بگیرد و چنین تفکری است که رنگ معنویت را به زندگی بازمی گرداند. تفکر جهادی چونان درختی است که آبیاری آن ، با تقویت معنوی درونی و مقابله با دشمن مکار بیرونی بدست می آید متاسفانه در این سالها هم از درون و هم از بیرون ، معاندان بسیاری سعی در تخریب این تفکر داشته اند ؛ تخریب تفکر جهاد و مبارزه، تخریب یک ارگان و اشخاص معینی نیست، تخریب تفکری است که پایه های اخلاص و همت و اندیشه دارد، کم رنگ شدن آن منجر به تقویت تفکر و سبک زندگی غربی در میان مردم و جامعه می شود .

هفته دفاع مقدس یادآور آن سالهایی است که بدون امکانات مادی ، تجهیزاتی و حتی برخی از نیازهای ابتدایی و تنها با استعانت از پروردگار و توسل به ائمه اطهار هشت سال در برابر نیمی از دنیا ایستادیم و خم به ابرو نیاوردیم. هفته دفاع مقدس مانند کتاب مرجعی است که مستمرا باید به آن رجوع شود تا در گذرگاههای تاریخی و حساس سیاسی ، اقتصادی و ... فراموش نکنیم که ملت ایران مراحلی به مراتب سخت تر را پشت سر گذاشته است. با استناد به آیه شریفه «وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» باید محکم ایستاد و در انتظار وعده حق الهی بود که فرمود هرکه مرا یاری کند من نیز او را یاری خواهم کرد.

ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تمام خانواده های معظم شهدا ، جانبازان ، آزادگان و ملت شریف ایران تبریک می گویم و همه باید در نهادینه سازی تفکر جهادی در جامعه ، به عنوان حیاتی ترین ابزار دفاع در برابر ظلم نظامی ، اقتصادی و فرهنگی تلاش کنیم.


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: