• ١٤ دی ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٠
از وارونگی تا وارونگی

از وارونگی تا وارونگی


این روزها بحث وارونگی هوا در کمتر محفلی است که نقل مجلس نباشد . تعطیلی مدارس، نگرانی سایت ها و رسانه ملی ، تشکیل کمیته ویآلودگی هوا ، آمار ارائه شده از افزایش مرگ ومیر فراتر از شرایط معمول در صحن شورا و مصاحبه هایی که در پی واکاوی سرمنشاء این وارونگی است نشان از حساسیت و اهمیت این پدیده جوی در مرگ خاموش انسان ها ست.
دریغم آمد پرده ای از وارونگی را پیش روی دلسوزان جان انسان ها و شیفتگان زندگی پاک بالا نزنم و پرده از رخسار افریت وارونگی فرهنگی را به نمایش نگذارم . مرگی که با فرونشستن واژه ها در قالب جملات مهندسی نیت ، انگیزه و هدف مخاطبین را آنچنان دگرگون می کندکه فهرست مطول آسیب های اجتماعی ، طلاق ، اعتیاد ، خودکشی ، هرزگی ،تلاشی خانواده و ... از پیامدهای تنفس در فضای این وارونگی فرهنگی است .
رصد مستمر نشر و یا بازنشر رمان های مجاز داخلی و خارجی ، حجم فزاینده ی آثار تهاجمی از این دست را از حوزه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می دهد . تعجب برانگیز آن که در خاموشی فرهیختگان و دغدغه مندان اهل فرهنگ ، تهاجم به اخلاق و ارزشهای فردی و اجتماعی را تا مرز کفر و بی اعتقادی به اصول پذیرفته شده ی جامعه به پیش می برد و سبک زندگی ای را رقم می زند که در آن خودباوری ، امید ، معنویت ، حیا، حفظ کرامت ، اعتماد متقابل و تشکیل زندگی را افق هایی غیر قابل دسترس و چشم اندازهایی تاریخ مصرف گذشته ترسیم می کند .
بی هیچ پیش داوری وعده ای را که در تذکر صحن شورا برای معرفی حداقل 20 رمان از این دست و درج چکیده این رمانها در سایتم دادم مطرح می کنم و شما را به تماشای این وارونگی از جنس فرهنگی آن دعوت می کنم.
1- چهار زن
2- سهم من
3- هتل آیریس
4- خانواده پاسکوال دو آرته
5- تقسیم
6- شوهر من
7- چنار دالبتی
8- مردم طلسم شده
9- آوای کوهستان
10- رویای تبت
11- سایه عقاب روی پیاده رو
12- پیش از آن که بخوابم
13- پنجاه درجه بالای صفر
14- خانه داری
15- اتاق
16- میراندا
17- کله اسب
18- ثریا زنده می شود
19- چشم زخم
20- «کوکی به نام این»،«پسر سرگردان» و «مردی به نام دیوید»
آدرس سایت شخصی مجتبی شاکری
www.shakeri.info

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: