• ٢٤ تير ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٦٥
آن ها نباید به دنبال ما بگردند؛ ما باید دنبال آن ها برویم

آن ها نباید به دنبال ما بگردند؛ ما باید دنبال آن ها برویم

در بسیاری از شهرها کار فرهنگی می¬کنند، با اراده خودشان، با انگیزۀ خودشان کارهای بسیار خوبی است که از بعضی از آنها ؟ اطلاع پیدا کردیم. کار را هر چه می¬توانید بطور جدی دنبال کنید ادامه بدهید. بدانند همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانهای مومن و انقلابی، نقش بسیار زیادی در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما مقابل دشمنان ملت ایفاد کرده است. « مقام معظم رهبری»
راهپیمایی روز قدس و جلسات پرشور و حال در مساجد و هیئات در ایام مختلف و علی الخصوص در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و گردهمایی مدافعان حرم در میدان امام حسین(ع) در هفته گذشته وظیفه¬ای بر دوش من به عنوان خادم کوچک مردم در شورای اسلامی شهر تهران گذاشت که در یغم آمد قبل از پایان ماه رمضان و حال و هوای پر از شعور و شور معنوی آن، آنرا ادا نکنیم.
حضور پر شور انقلابی و الهی جوانان و مرد و زن روزه¬دار در گرمای عطش آلود بعدازظهر میان تیرماه تابستان با عشق حسین و شور علوی چنان فضائی را ایجاد کرده بود که بی¬اختیار دست احترام به سینه گذاشته می¬شد و اشک شوق و محبت از دیدگان جاری می¬شد و انرژی متراکمی را ایجاد می¬کرد که هیچ مانعی را تحمل نمی¬کرد و کافی بود که یک اشاره از سید و مولایشان ابراز شود تا بنیان هر گونه کژی و ستم را از صحنه جوامع انسانی بزدایند.
نوحه و مدح و حماسه و وعظ بود و سر و دست و چشم که در کوره عشق و محبت اهل بیت و مظلومیت آنان و مظلومیت نسانی معاصر بهم می¬آمیخت و ذوب می¬شد و بر سینه فرود می¬آمد و از چشم جاری می¬شد. بدون هزینه، بدون تکلف، بدون دعوتنامه، بدون پذیرایی و صحنه آرائی همه آمده بودند حدود چند ده هزار نفر و اکثراً جوان و نوجوان این هنر محبت اهل بیت و زائیده نبوغ و هشیاری و انتخاب تاریخی ملت ایران در برگزیدن خاندان علوی بعنوان راهنما و پیشواست که:
1) مقاومت در مقابل زور و ظلم و استکبار را شکل دهد.
2) اسرار مثبت پرده فضای نیرومند رسانه¬ای غاصبان غالب بین¬المللی را بر ملا کند.
3) مقابله با انحراف، تحجر، فتنه و فساد را سامان دهد.
4) به مقابله با شبکه و شبهه و شهوت و خشونت و تکفیر بر می¬انگیزد.
5) روح پاک جوانان را با شور و شعور نبوی و علوی وحسینی و رضوی صیقل دهد.
6) در منبر و محراب و وعظ و تبلیغ و مدح و حماسه از خانه کوچک فاطمه گوید که مرقدش پنهان ماند.و راز انسانیت در نخلستانهای غریب می گفت تا از دشت عدالت در محراب شهادت آرمید و تنهاترین سردارش خون دل خورد و سازش نکرد ولی ملائکه هنوز از شهادت حسینش سر بر زانوی غم نهاده اند و عباسش از آبی کرد بر مولایش تحریم شده بود نخورد و زیبش رسالت ابلاغ پیام عاشورا در سایه تهدید نظامی و اسارت به عهده گرفت.
7) همچنان سر بر دیوار خانه فاطمه می¬گذارند و به درد می¬نالند و اشک¬هایشان هر کدام کلمه¬ای است که حاضران و شنوندگان با آن عشق دیرینه خود را به این خانه و اهلش بیان میکنند و چه زبانی صادق¬تر ، زلال تر و بی ریاتر از زبانی که کلماتش نه لفظ است و نه خط ، بلکه اشک است.
8) اشک زیباترین شعر، بی تاب ترین اشتیاق، گواراترین ایمان، داغ ترین اشتیاق و خالص¬ترین گفتن و لطیف ترین دوست داشتن خاندانی است که مردم ما غم پایمال شدن حقشان و پنهان کردن فضیلتشان را علیرغم گذشت زمان فراموش نکرده اند.
9) واعظان و مدیحه سرایان با تفکر رهبری می اندیشند و با قلب مردم عشق می ورزند تا هم شعور و آگاهی باشد و شور و روح و نیروی مردمی چنین است که در این مجالس عالم و مجغاهد و واعظ و مبلغ در هم تنیده می شوند و هیئت واحد شکل میگیرد و وازگان مشترکی در کوی و برزن و تاکسی و مترو و اتوبوس و کلاس و جلسه پراکنده می شود که به اشاره به حال و هوائی هیئت بر می¬گردد.
10) آنچه را برنامه¬ریزیهای ریز و درشت کشوری، سازمانی، محله¬ای ، جشنواره و بزرگداشت و تقدیر و نکوداشت ، چاپ و تکثیر و خانه وموزه وهمایش و مدرسه و دانشگاه از تحققش عاجز مانده اند، این وعظ و خطا بر و نوحه و مدح و مجالس به عهده گرفته اند و چه نیکو از پس آن بر آمده اند .مرحبا به این هست .
11) هر آنچه را VDA و BBC و العربیه و الجزیره ها آرتص و یورو نیوز و گاردین و روتیز و وایبر ، واتس¬آپ و تلگرام در غالب خبر و تحلیل و پیامک و چت و لایک منتشر می¬کنند تابی هویتی را در لوای حقوق¬بشر و حمایت از حقوق انسان و محیط زیست و حیوانات و بازار آزاد و تجارت جهانی و مرگ و ازدواج و این سبک¬های آئینی آنان را جهادگران موانع و جهان الهی و مبارزاتی آزاد بخش در مقابل نظام سلطه می¬سازد که استمرار حرکتشان در لبنان ، بحرین و یمن و سوریه و عراق مشاهده می شود .
آیا اینان فرماندهان موفق افسران زبده عرصه جنگ نرم نیستند؟
ـ این فرماندهان نه حقوق می¬خواهند را نه ردیف اعتباری ـ نه حکم می¬خواهند نه پست. پست پس می¬خواهند ؟ صاف و ساده یک چاردیواری ( حسینیه یا مسجد ) یک رشته برق و یک زیرانداز و یک سیستم . کیست اینان را یاری دهد.
ـ کیست که جای این انسانهای پاک باز و بی ریا و بی ادعا باشند. چه اهدافی را با میلیاردها ریال به سختی هم نمی¬توانیم متحقق سازیم که آنان بی تکلف محقق نساخته اند.
ـ آنان نمی¬خواهند منتظر ملاقات و جلسه و ؟ و اطاقهای تو در تو باشند. آنها نمی توانند بنام ما سخن گویند . آنان به ما نیاز ندارند ما به آنان نیازمندیم.
ـ چرا باید مکانهای آنها را تخلیه کنیم . تصدی¬گری چه دردی از شهر دوا کرده است. چه برنامه¬ای با چه تعدادی و با چه ماندگاری جایگزین این سبک آئینی شیعه ایرانی می¬تواند باشد.
ـ پس منتظر چه هستیم. مصونیت فرزندان بسیاری از ما از فتنه¬های آخرالزمان در این جلسات شکل گرفته است، پس چرا کم لطفی کنیم و آنان را دلگیر و غصه¬دار می کنیم .
ـ شهرداریان ، شورائیان ، علما، فرزانگان فرصت را از دست ندهید و ا ین حرکت خودجوش ، خدا باور و علوی تبار را زیر بال و پر خود بگیرید که غفلت موجب پشیمانی است و حسرت خوردن و لب گزیدن.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: