• ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٣٨
جشنواره دکترعباس شیبانی

جشنواره دکترعباس شیبانی

دیروز تالار علامه امینی دانشگاه تهران میزبان مراسم نکوداشت یکی از نوادر تارخ انقلاب ایران اسلامی یعنی دکتر عباس شیبانی بود . مردی که هیچ وقت از آرمانهای انقلاب عدول نکرد و همیشه در یک مسیر گام برداشت . این جانب بیش از یک دهه افتخار همراهی ایشان را در شورای اسلامی شهر تهران داشته ام و از نزدیک شاهد عملکرد این مرد انقلابی بوده ام . حسن رفتار ، انضباط اداری و تواضع و فروتنی و در کنار دیگر سجایای اخلاقی ایشان از بهترین شاخصه های رفتاری دکتر عباس شیبانی است که می توان از آن یاد کرد . همانطور که می دانید منزل دکتر شیبانی در روزهای اول انقلاب میزبان شورای انقلاب بود و ایشان خاطرات زیادی از آن دوران با خود دارندکه هنوز بازگو نکرده اند جالب است بدانید بیش از یک دهه از ایشان درخواست دارم که نسبت به بازگوکردن خاطرات انقلابی خودشان و تحریر آن توسط بنده اقدام نمایند که هنوز موفق به اینکار نشده ام و همیشه در جواب می گویند بنده حافظه تاریخی ندارم البته یکبار به این مطلب اشاره کردندکه ممکن است در بازگو کردن خاطرات و ذکر اسامی افراد مطالبی را بازگو کنند که موجب تکدر خاطر افراد شود .

به هر حال این موضوع هم حکایت از ایمان راسخ ایشان وامانتداری دراین خصوص دارد . به یاد دارم در دیداری که اعضای شورای دوم با حجـه الاسلام حاج حسن خمینی برای تجدید میثاق با آرمانهای بلند امام راحل داشتند به اصرار حاج حسن آقا یک استکان چای میل کردند که برای حاضرین جای تعجب داشت زیرا ایشان در هیچ مجلسی حداقل تا آنجا که من به یاد دارم از خوردن و آشامیدن امتناع می کنند .

ساده زیستی دکتر عباس شیبانی مثال زدنی است و هیچ وقت قدرت و ثروت نتوانست در حرکت ایشان به سمت آرمانهایشان خللی ایجاد کند . به هرحال وجود ایشان در شورای اسلامی شهر تهران برکتی برای ما کارکنان و همچنین اعضای شورا و شهروندان محترم تهرانی است .

جا دارد تا همه ساله جشنواره ایی به نام دکتر عباس شیبانی برگزار شود تا نسبت به تقدیر از مسئولین خدوم و ساده زیست اقدام شود . و همچنین به اشاعه خدمت بی منت و ریا و ساده زیستی بین مسئولان ایران اسلامی اقدامی شایسته و بایسته انجام شده باشد .

 

سیدمحمدرضا رضوی فرد

قائم مقام مرکز ارتباطات و بین­الملل

شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: