• ٢٦ فروردين ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٧
نقش آفرینی سازمانهای مردم نهاد در مسیر حرکت تهران در افق پیشرفت و عدالت

نقش آفرینی سازمانهای مردم نهاد در مسیر حرکت تهران در افق پیشرفت و عدالت

در آستانه حلول سال نو ، سالی سرشار از برکت ، معنویت، سلامت، شادکامی و بهروزی را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای تمامی مردم سرزمین علم، فرهنگ و ایمان به ویژه شهروندان عزيز تهراني مسئلت می نمایم.

تقارن آخرين گامهاي سال 1393 با روزهايي كه با نام و ياد حضرت فاطمه زهرا (س) عطرآگين شده است مي تواند آموزه هاي بسياري را در ذهن و انديشه ما ديگرباره احيا نمايد، بانوي آب و آيينه در حيات پر بركت خويش توانستند ما را در نيل به زندگي برتر و‌آرماني هم با كلام و هم با سيره خويش ياري نمايند، مي توان ياري و دستگيري از ديگران را از مهمترين ثمرات زندگاني پربار حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) دانست و اين موضوع از مهمترين مسايلي است كه بايد در زندگي كنوني در شهر تهران بدان اهميت وي‍ژه اي قايل شويم، اين روزها بايد بيشتر از هميشه در انديشه ديگران باشيم،به تعبير زيباي سيدالشهدا (ع) نياز مردم به ما از نعمت هاى خدا است و خوشا به حال كساني كه قدردان اين نعمتهاي ارزشمند باشند.

ستاد توان افزايي و حمایت از فعالیت سازمانهاي مردم نهاد شهر تهران نيز با تاسي به اين آموزه مهم، در تلاش است که در این مسیر گام بردارد و اميدواريم با نقش آفريني هاي موثر و كارآمد سازمانهاي مردم نهاد و مشاركت تمامي شهروندان عزيز بتوانیم گامي هر چند كوچك در مسير خدمت رساني برداریم، نقش سازمانهای مردم نهاد در مسیر حرکت تهران در افق پیشرفت و عدالت ، اساسی است، سمن ها می توانند اهداف برنامه ریزی شده مدیریت شهری را در بخشهای مختلف به خوبی دنبال کرده و با اتخاذ رویکردهایی نوآورانه که از ویژگیهای مهم این سازمانهای مردمی است، برنامه های خود را اجرایی نمایند. مسايل مهمي براي ما همچون موضوع شهروندان با نيازهاي خاص، معلولين و جانبازان از اولويت مهمي برخوردار بوده و هست و در اين مسير تمام تلاش خود را در هدايت جريان هاي خدمت رساني مديريت شهري معطوف ساخته ايم. همه بايد با مسئوليت پذيري بيشتري در اين حوزه ها فعاليت نماييم. بايد بار ديگر متذكر شوم كه توان مديريت شهري با تمام قواي خود باز محدود است و بايد با تكيه بر مشاركتهاي مردمي و نيز جريان كارداوطلبانه، افق هاي بالاتري از خدمت رساني به شهر و شهروندان را به نمايش بگذاريم.

 

اين مسئله البته در موضوعات مهم ديگري كه اين روزها مديريت شهري با آن درگير است نيز بايد مورد مداقه قرار گيرد، آلودگي هاي شهري،ترافيك،بازيافت، مسئله مهم محيط زيست كه در ديدار اخير رهبر معظم انقلاب نيز بار ديگر مورد تاكيد مجدد قرار گرفت و نيز موضوع آماده سازي شهر براي استقبال از ميهمانان نوروزي و ... ، همه و همه بايد با تكيه بر مشاركتهاي مردمي راهگشايي شوند.

سال 1393 با تمام اتفاقات به آخرين روزهاي خود نزديك مي شود و من بر خود لازم مي دانم از تمامي سازمانهاي مردم نهاد فعال در حوزه شهر تهران و نيز مجموعه ستاد و تک تک همکاران گرامی شورای شهر و شهروندان عزیز به سبب تلاشهايشان سپاسگزاري نمايم، بي ترديد همانطور كه مورد اشاره قرار گرفت تكيه بر توان سمنها و مشاركت حداكثري تمامي شهروندان مي تواند هم افزايي باشكوهي در عرصه خدمت رساني به شهر پديد آورد، ما اميدواريم كه در عرصه انتخابات شوراياري ها نيز بار ديگر جلوه اي شكوهمند از حضور مردم را شاهد باشيم، شوراياري ها مي توانند مديريت شهري تهران را به جايگاه والا و رفيع خود برسانند.

اميدوارم سال 1394، سال تجلي شكوه و عظمت مشاركتهاي مردمي، كار داوطلبانه و سازمانهاي مردم نهاد باشد كه به تعبير زيباي رهبر معظم انقلاب : کار وقتی دست خود مردم سپرده شد - که صاحبان کشورند، صاحبان آینده‌اند - آن‌وقت کارها به سامان خواهد رسید.

 

الهه راستگو

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: