• ٣١ مرداد ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٩٤
مر د بی بدیل عرصه شوراها

مر د بی بدیل عرصه شوراها

با تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا کام مردم از تشکیل آن شیرین شده بود . هنوز دوسالی از تشکیل شورای اسلامی شهر تهران نگذشته بود که با انحلال آن کام مردم به تلخی گرایید . و پس از دو سال بلاتکلیفی سرانجام شورای دوم بعد از انتخاب اعضای آن تشکیل شد . اکثر منتخبین از لیستی به نام آبادگران به صندلیهای سبز خیابان بهشت راه یافتند . و مهندس مهدی چمران به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شد . با انتخاب ایشان فصل جدیدی در شروع شورای دوم آغاز به کار کرد . شورا پس از انحلال در بلاتکلیفی به سر میبرد و با چالشهای زیادی روبه رو بود و بیش از همه نیاز به آرامش و ثبات داشت .

مهندس مهدی چمران در شورای دوم ، جلوگیری از اسراف و تبذیر در شورا و شهرداری و خدمت خادمانه در راستای آبادانی شهر را در دستور کار خود قرار داد . و پس از مدتی با مدیریت ایشان آرامش به شورای اسلامی شهر تهران بازگشت .

شورای دوم دورانی بی حاشیه را سپری کرد و در آرامشی نسبی با ارائه مصوبات مهم و به دور از نگاههای سیاسی که آفت اساسی شورا ها می باشد به کار خود پایان داد .

با پایان شورای دوم ، شورای سوم شروع به کار کرد و با آنکه از جناحهای مختلف سیاسی به شورای اسلامی شهر تهران راه یافتند. بازهم در این میان مهندس مهدی چمران با کسب اکثریت آرا به عنوان برگزیده اول به شورای سوم راه یافت . و در شورای سوم هم دوباره به عنوان رئیس شورا انتخاب شد . شاید بتوان از شورای سوم به عنوان یکی از کارآمدترین دوره های شورا نام برد . در این دوره جناحهای سیاسی موجود در شورا به دور از نگرشهای سیاسی در زیر پرچمی واحد به نام خدمت به شهروندان به کار خود پایان داد که طرح جامع و تفصیلی شهر تهران یادگار این دوره می باشد و در این میان نقش رئیس شورا در تحقق این امر به یاد ماندنی است .

اکنون مهندس مهدی چمران بیش از یک دهه ریاست شورای اسلامی شهر تهران را در دوره چهارم بر عهده دارد . صبوری ، سعه صدر ، تسلط او بر امور شورا و شهرداری و قوانین موجود ، اشراف کامل بر مصوبات شورا و گردش کار آن ، تعامل و ارتباط خوب با دولت و مجلس و قوه قضاییه ، چهره شناخته شده مردمی و تجربه دوازده ساله ایشان بر ریاست شورا مواردی است که از کنار آن به سادگی نمی توان گذشت .

امروزه نام مهندس مهدی چمران نه تنها با شوراهای اسلامی شهر تهران بلکه با شوراههای سراسر کشور به خاطر سالها ریاست بر مسند شورای عالی استانها گره خورده است و نقش ایشان در این مورد ستودنی است . تا جاییکه مقام معظم رهبری از نقش ایشان در شورای اسلامی شهر تهران بارها به نیکی یاد کرده اند .

طبیعی است که در مقابل این شرایط افراد و گروههای مختلف موضع گیری های متفاوتی داشته و بعضی هم ناآگاهانه مسائل خاصی را طرح نمایند ولی عموما تاکید بر توفیق و توانمندی او داشته اند. و همین برای استمرار این راه سخت با خلاقیت ها و نوآوریها در مدیریت شهری می تواند پشتوانه محکمی باشد و امید است که شهروندان تهرانی از این ظرفیت بهره کافی برگیرند و خداوند توفیق خدمت افزون به همه خدمتگزاران صدیق عطا فرماید .

سید محمدرضا رضوی فرد
رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: