• ١٠ بهمن ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٧٥٢
تهران و نگارستانهایش

تهران و نگارستانهایش


دوشنبه گذشته به مناسبت رونمایی از سردیس قائم مقام فراهانی به باغ موزه نگارستان واقع در خیابان صفی علیشاه جنب میدان بهارستان رفتم. به عینه دیدم‌ که این باغ موزه مشهور نسبت به سال گذشته تغییرات جدیدی پیدا کرده و فضای این باغ ایرانی شاهد موزه های جدید شده و رونق جدی پیدا کرده است.

 

تدارک موزه هایی چون موزه فرش و  نقاشی از مفاخر  ایران زمین، موزه ای از  صنایع دستی در کنار موزه مکتب کمال الملک که مجموعه‌ای از مهم‌ترین آثار شاگردان نسل اول و نسل دوم کمال‌الملک است و مجموعه نقاشی‌های علی اسفرجانی و معرق کاری‌های زیبای او در کنار مجموعه ملک الشعرای بهار که شامل تندیس و دست نوشته‌ها و کتاب‌های اوست، مجموعه مردم نگاری دکتر روح الامینی و مجموعه مجسمه مینیاتورهای جهانگیر ارجمند و تندیس فردوسی از جمله مجموعه های نوین  این باغ موزه منحصربه فرد در قلب تهران است.

 

باغ نگارستان از سوی فتحعلی شاه بنا شد و بزرگانی مثل کمال الملک را هم به خودش دیده است. به دستور مظفرالدین شاه اولین مدرسه فلاحت ایران در این باغ دایر شد و کمال الملک هم برای مدتی در باغ تدریس می‌کرد. در سال‌های بعد باغ برای مدتی محل برگزاری کلاس‌های دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران هم بود و‌ امروزه به عنوان یک فضای مناسب تفرجگاهی فرهنگی برای تفریح شهروندان تهرانی نقش بی بدیلی ایفا می کند

 

شهر ما تهران برای آنکه نقش خود را به عنوان یک مقصد مهم‌گردشگری ملی و بین المللی ایفا کند نیازمند توسعه نگارستانهایی اینچنین در چهار گوشه شهر است که با همکارانم در شورای پنجم این هدف را تعقیب می کنیم.


منبع: برگرفته از پست اینستاگرام عضو شورای شهر تهران در بازدید از باغ موزه نگارستان

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: