• ١٨ مرداد ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣١٤
رژیم کودک کش و کابوس خاورمیانه

رژیم کودک کش و کابوس خاورمیانه

تاریخ تکرار و تکرار می شود؛ ظلم ظالمان و مستکبران بر مردم مظلوم و ستمدیده کماکان پابرجاست. جامعه جهانی امروز در شوک جنایتی دیگر است. جنایتی که نه توجیح نظامی دارد و نه خطری محسوب می شده است. کشتن (سوزاندن ) کودک شیرخوار 18 ماهه فلسطینی به طرز فجیع در پی حمله شهرک نشینان اسرائیلی به دو خانه مسکونی فلسطینیان سبب شده است که حتی مقامات رژیم اشغالگر نیز به واکنش پرداخته و آن را محکوم نمایند و این ها در حالی است که این موضوع بیش از نیم قرن است که مبتلا به منطقه و مردم مظلوم فلسطین است و این جنایات همچنان تکرار می شود .

رژیم اشغالگر قدس این روزها زخمی تر وعصبانی تر از گذشته است. در موضوع فلسطین با گذشت بیش از 60 سال از حضور در منطقه خاور میانه و سرزمین های اشغالی هنوز نتوانسته است نه در میان مردمان یهود جایی باز کند و آن ها را ترغیب به حضور در این سرزمین ها نماید و نه توانسته است به پیروزی های چشمگیری دست یابد. حکومت اسرائیل تمام توان و تلاش خویش را به کار برده است تا نقشه خاور میانه را تغییر دهد. قدرت های منطقه را در اختیار خود گیرد و مظاهر تهدید و خطر را از میان بردارد. این روند در این 60 سال نه تنها موفق نبوده است که هم به حیثیت این رژیم و هم به منابع مالی و انسانی او لطمات بسیاری زده است ، گرچه موفقیتهای مقطعی و نسبی در مقاطعی از زمان بدست آورده اند .

آخرین تیر ترکش متحدان استکبار حضور تروریست های داعش در منطقه خاور میانه است. این گروهک های به ظاهر مسلمان که هیچ بویی از کوچکترین دستورات قرآن و احکام دین نبرده اند و از سویی دیگر با سرمایه ای بسیار هنگفت حمایت می شوند تا به امروز افتضاح عظیمی را رقم زده اند. در سوریه ، در عراق و هم اکنون در یمن حضور یافتند و بر اساس برنامه هایشان بسیار زودتر از آنچه تصور می کردند به پیروزی دست می یافتند ، اما همانطور که می بینیم امروز در کشوری بی پناه ، بدون قدرت نظامی بالا و نه چندان مهمی چون یمن ، بیش از 120 روز است که نتوانسته است گام رو به جلویی بردارد. رژیم منحوس سعودی نیز که جزو متحدان قلدران و مستکبران جهانی قرار دارد نیز ، رفته رفته اعتبارش را در میان اعراب و سایر کشورهای منطقه از دست داده است.

از سویی دیگر با مناسباتی که برای کشور ایران پس از انجام مذاکرات با کشورهای 5+1 شکل گرفت ، اسرائیل ، عربستان و تمام متحدان آنها در منطقه بیش از پیش احساس خطر کرده و تمام معادلاتشان بر هم ریخته است. تدبیر رهبر معظم انقلاب در تنظیم خطوط قرمز و اصول اساسی و مساعی تیم هسته ایی سبب شده است سران رژیم صهیونیستی و سعودی بیش از پیش احساس خطر کرده و قدرت خود را در منطقه سست تر از خانه عنکبوت ببیند.

به هر حال ظلم این جنایتکاران همچنان ادامه دارد و مهمترین وظیفه امروز ما انسجام اسلامی و حمایت از مظلوم و اتحاد در برابر دشمنان اسلام و انسانیت است. رژیم صهیونیستی دیگر نمی تواند متحدانش را برای همکاری تام و تمام ترغیب نماید و کیسه پول یا بیت المال مسلمین آل سعود نیز دیگر جذابیتی ندارد. دیپلماسی امروز ایران به عنوان حامی کشورها و دولت های مظلوم منطقه ، به شدت آن ها را دچار اضطراب کرده و با مذاکرات اخیر نیز بیشتر از قبل خود را نشان میدهد.

جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاور میانه قدرت بلا منازع اقتصادی، سیاسی ، امنیتی و نظامی و کابوسی برای اسرائیل و آل سعود است ، در حالی که تمام پیرامونش را آتش و خون فرا گرفته است، مردم آن در صلح و آرامش زندگی می کنند و سیاستمدارانش ماهها قلدران و قدرت های دنیا را به بازی می گیرند و سایه فرماندهان نظامی اش در تمام خط های مقدم جنگ در خاورمیانه حس می شود ، بنابراین وظیفه خود میداند که حمایت از مظلومین فلسطین را سرلوحه سیاست خارجی خود قرار دهد و اعمال وحشیانه صهیونیستها از جمله سوزاندن یک شیرخواره فلسطینی را به شدت محکوم و ننگ انسانیت اعلام می نماید .


مهدی چمران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: