• ٢٠ تير ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٢٨٨
خوش آمدید

خوش آمدید

زیبایی چگونه نمایان می شود؟ چگونه بر جان و دل می نشیند ؟ و گاهی که فاصله ای از آن پدید می آید ، غمی عجیب بر دل می نشیند.

 

 

روزها ، خاطره ها و یاد دوران هشت سال دفاع مقدس چیزی جز حماسه و زیبایی نبوده است. چنان که تصویر زینب کبری (س) در حادثه عظیم و جانسوز روز عاشورای سال 61 هجری «و ما رایت الا جمیلا» است. (جز زیبایی ندیدیم)

 

 

فاصله زمانی و مکانی با مناطق عملیاتی و روزهای عشق و خون ایثار ، از یک سو و روزمرگی در جریان زندگی شهری با دغدغه هایی که خوب می دانیم ارزش چندانی – لااقل خیلی از آنها – ندارند، سبب شده است «اصلیت» و «اهلیت» مان را فراموش کنیم . سبب شده است تا اهدافی را که خیلی ها جانشان را در طبق اخلاص در راه حفظ آنها هدیه کرده اند را نادیده گرفته و یا از یاد ببریم.

 

 

اما گاهی نسیمی از آن روزها دوباره حال و هوایمان را «آن جایی» می کند. دوباره اشک را بر چشمانمان ، شوق را بر لبها و حسرت را بر دلهایمان می نشاند.

 

 

ورود کاروان شهدا به شهرها و در میان مردم ، یادآوری بسیاری از رویدادها ، اهداف ، سیاست ها و از همه مهمتر جنسی از سبک زیستن است.فرهنگ سازی در امر جهاد و مقاومت و پاسداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس باید شیوه ها و برنامه های متعدد و خلاقانه ای داشته باشد. این برنامه ها خوب می توانند مردم عزیز کشورمان را با مختصات زندگی جهادی آشنا سازند. به خصوص این تاثیر می تواند در جوانان و نوجوانی که تجربه مستقیمی از این دوران ندارند بیشتر باشد.

 

 

 

ورود کاروان شهدای تفحص هم جانسوز است و هم مایه مباهات و شادی. اینها ستاره های آسمان پر غرور جمهوری اسلامی اند. فرزندان روح الله که در دفاع از ناموس و خاک کشورشان ، شجاعانه و غیرتمندانه ایستادگی کردند و به طرز ظالمانه ای به شهادت رسیده و دعوت الهی را لبیک گفتند.

 

 

حضور 270 شهید گمنام تفحص مرهمی بر دل مادران  ، خواهران ، فرزندان و بازماندگان شهیدان مفقود الاثری است که عمر خود را چشم به در بوده اند تا شاید خبری از عزیزشان بیاید.

 

 

شهر تهران این روزها و هفته ها حال و هوای دیگری دارد. یاد فکه ، مهران، دهلاویه و شلمچه در جای جای ایران اسلامی و به خصوص تهران زنده شده است و در این وانفسای نابرابری ها و نا عدالتی های صحنه های جهانی در برابر ملت ایران خود نسیم انگیزه و هشدار است.

 

 

حس انگیزش و غلیان برای جوانان این مرز و بوم است که هنوز هم می توان از عمق جانشان عطر عشق به این انقلاب و شهدا را استشمام کرد و هشدار برای سران طالم و مستکبر جهان غرب است . این شهدا چراغ و نشانه هایی هستند که امریکا و متحدانش دقت بیشتری نمایند که مردم این سرزمین در نهایت فهم ، صبر و مهربانی اگر تهدیدی را برای منافع ، ناموس و کشورشان حس کنند ، لباس رزم پوشیده و غواصانی می شوند که دریای ظلم و طاغوت را در هم می پیچند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: