• ٦ مهر ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٢٨٧٧
تهران، مقصدِ گردشگران

تهران، مقصدِ گردشگران

 


باتوجه به آمارهای جهانی، ایران یکی از ارزانترین مقاصد گردشگردی است که می‌توان در این شرایط اقتصادی از آن به‌عنوان یک فرصت بالقوه استفاده کرد و ایران به‌ویژه تهران را به بهشت و مقصد گردشگران تبدیل کرد.

 

با توجه به کمبود زیرساخت‌های مناسب می‌توان با مشارکت بخش خصوصی تا حد بسیاری صنعت گردشگردی را تقویت کرد؛ چراکه شهر تهران به دلیل سبقه تاریخی و موقعیت جغرافیایی و سیاسی پتانسیل‌های بی‌شماری را در زمینه جذب گردشگر دارد.

 

گردشگردی دینی_زیارتی، تاریخی، طبیعی، سلامت، سیاسی، علمی و صنعتی از پتانسیل‌های پایتخت کشورمان است که با برنامه‌های کوتاه مدت می‌توان در هرحوزه آن‌ها را فعال و به‌روز کرد.

 

در دنیای امروز اقتصاد کشورهای در حال توسعه تا حد زیادی متکی بر جذب توریست است؛ در ایران در زمینه استفاده از فناوری‌های دیجیتال در راستای ارتقاء حوزه گردشگردی ضعیف عمل کرده‌ایم؛ حال آنکه می‌توان با رونق این صنعت چرخه‌های اقتصاد و اشتغال را فعال کرد. مزیت‌های گردشگری در زمینه اشتغال برای کشور ما که نرخ بیکاری بالایی دارد و هر روز هم به آن اضافه می‌شود، امری قابل درک و ضروری است.

 

ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری باحداقل سرمایه ممکن می‌شود و جاذبه های صنعت گردشگری برای جوانان

و فارغ التحصیلان بیکار، اشتغال پایدار، انگیزه های مادی و فرهنگی را به دنبال دارد.

 

توسعه و رونق کسب و کار در این صنعت علاوه بر بهبود چهره و تصویر کشور نزد گردشگران بین المللی و علاقمندان به سرمایه‌گذاری، می‌تواند زمینه بهبود اقتصادی، معیشتی و رفاه اجتماعی اقشار مختلف جامعه را در شرایط کنونی فراهم و با ایجاد اشتغال و درآمد مناسب ارزی و پایدار، زمینه ساز تقویت صلح، ثبات و آرامش اجتماعی جامعه باشد.

 

مشکل گردشگردی در ایران نیازمند اجرایی کردن سیاست‌های کلان نظام است که با توجه به رویکرد مثبت دولت تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شده است، اما شناسایی جاذبه‌ها و مزیت‌های ویژه و رقابتی صنعت گردشگری کشور، معرفی حرفه‌ای آن، فراهم‌سازی تسهیلات حداکثری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تدوین و اجرای برنامه‌های حمایتی از بخش خصوصی و همچنین به‌کارگیری افراد متخصص و حرفه‌ای در بدنه کارشناسی و مدیریت اجرایی بخش‌های مختلف این حوزه می‌بایست در دستور کار متولیان حوزه گردشگری قرار گیرد.

 

امید است روزی درآمد کشور ما از صنعت گردشگردی، جایگزین خام فروشی و دلالی مواد اولیه به کشورهای دیگر شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: