• ٣ بهمن ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٢٤٣٥
مجتمع فرهنگی ولیعصر در مسیر کارکرد مشترک با تئاتر شهر، اقدام کند

مجتمع فرهنگی ولیعصر در مسیر کارکرد مشترک با تئاتر شهر، اقدام کند


قرار بر این بوده  که مجتمع فرهنگی ولیعصر ( مجموعه ساخته شده در ضلع جنوبی پارک شهر ) با حفظ کارکردی که از آغاز به آن اختصاص داده شده بود و نیز در تعامل با مجموعه تئاتر شهر در وسعتی فرامنطقه ای، نیازهای فرهنگی شهروندان تهرانی را مرتفع کند؛ و حالا این مجتمع باید با توجه به هدفگذاری که برای آن شده، در مسیر کارکرد مشترک با «تئاتر شهر» اقدامات لازم را انجام دهد.

مجتمع فرهنگی ولیعصر، توجه به ضرورت های اجتماعی و فرهنگی آن از حساسیت بالایی برخوردار است.

نکته قابل تامل این است که این مجتمع فرهنگی، برای انجام اقدامات فرهنگی اختصاص داده شد در عین حال این پهنه فرامحله ای و فرامنطقه ای است لذا باید روی این کارکردها تامل شود.

مجتمع ولیعصر  باید در ارتباط و تعامل با «تئاتر شهر» باشد. از سویی فرهنگ ایرانی بدون اسلام و فرهنگ اسلامی  بدون ایران نمی تواند معنادار باشد. تئاترهای خیابانی آیینی و تعزیه خوانی و.. در مکان تئاتر شهر برگزار شده و به این دلیل که از جنس نمایش بوده، توانسته در مجموعه تئاتر شهر مخاطب هم داشته باشد.

لذا باید شورای راهبردی داشته باشیم و در آن با حضور همه ذی نفعان بتوانیم مواردی را که ایجاد شائبه کرده مرتفع کنیم  تا هر چه سریعتر از این ظرفیت فرهنگی استفاده شود.

یکی ازعوارضی که عدم رسیدن به تفاهم مشترک، ایجاد و بهره برداری از مجتمع فرهنگی را دچار چالش کرده، عدم ساماندهی دستفروش ها است که روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می شود.

در این زمینه دو راهکار داریم؛ یکی بلندمدت و دیگری کوتاه مدت در خصوص مجتمع فرهنگی ولیعصر، راهکار بلندمدت، شورای راهبردی می تواند موانع و چالش ها را با مذاکره و گفت وگو مرتفع کند اما راهکار کوتاه مدت، ساماندهی حاشیه پیرامونی پارک شهر و مجتمع فرهنگی است که گام اولش ساماندهی دستفروش ها و گام بعدی، ارائه خدمات لازم به شهروندان تهرانی است که در سطح ملی هم می تواند نقطه عطفی در تئاتر ایرانی و رشد فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: