• ١١ ارديبهشت ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٠٣١٥
آزمایش قطع تلگرام

آزمایش قطع تلگرام


آنچه مشخص است ما کارهایمان در حوزه‌های ارتباطی اقتصادی، اجتماعی و حتی روابط خانوادگی و دوستانه را در تلگرام تعریف کرده‌ایم. با قطع تلگرام که حتی منبع داخلی هم ندارد ما داریم چنین فضایی را تست می‌کنیم. من که عضو شورا هستم و دنبال یک خبری هستم یا می‌خواهم درباره اتفاق‌های شورا اطلاعات به‌دست بیاورم، با مشکل جدی روبه‌رو می‌شوم. حتی برای استفاده از توییتر که یک شبکه اجتماعی جداگانه است، به مشکل خوردم چون امکان سنجش اطلاعات و اخبار برای من وجود نداشت. از طرفی راه ارتباط با اکثر مخاطبان و موکل‌هایم را نیز از دست داده بودم. من، نمونه یکی از کسانی هستم که با استفاده از تلگرام ارتباط‌هایش را شکل داده و از این بستر برای ارتباط و اطلاع‌رسانی استفاده می‌کند.  کسان دیگری هم بوده و هستند که چنین مشکلی به‌شدت متاثرشان کرد. نبود امکان استفاده از این ظرفیت‌ها اختلال ارتباطی ایجاد می‌کند.

 

بسیاری از کسب و کارهای کوچک در فضاهای کوچک تلگرامی رشد می‌کند و در حال توسعه هستند. این فضاها آنها را دچار مشکلات جدی می‌کنند و خیلی از سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه‌های کسب و کارهای کوچک رخ می‌دهد، دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند. کسی که این کار را راه انداخته، با استفاده از ظرفیتی که قبلا در جامعه شکل گرفته بود، کسب و کارش را شکل داده است. حالا با از بین بردن این فضا ظرفیت را به ناگاه دچار اختلال و حذف می‌کنیم. این اختلال به کند شدن فعالیت و در نهایت، کند شدن گرفتن اطلاعات منجر خواهد شد. هزینه این ماجرا به‌خصوص برای کسب و کارهای کوچک و متوسط سنگین خواهد بود، زیرا آنها با ظرفیت‌های محدود ایجاد شده و افراد با استفاده از آن در حال گذران زندگی هستند. ارتباطات درون‌سازمانی، ارسال فایل و... نیز در سازمان‌ها مختل می‌شود.

 

در عصر ارتباطات نمی‌توان محدودیت ایجاد کرد. یادمان نرود که در چه عصر و زمانه‌ای در حال زیستن هستیم. در چنین فضایی انواع نرم‌افزارها و فیلترشکن‌ها را در اختیار داریم. پاول دوروف که تلگرام را ساخته اخیرا و در مواجهه با فیلترینگ این پیام‌رسان در روسیه گفت: نسخه جدیدی ارائه کرده که غیرقابل فیلترشدن است. در چنین فضا و زمانه‌ای اگر بخواهیم با فیلتر شدن جلوی دسترسی دیگران را بگیریم، راه را اشتباه رفته‌ایم. ما نمی‌توانیم راه‌های ارتباطی را ببندیم. به جای آن باید مردم را واکسینه کنیم. باید فضا را باز بگذاریم و اجازه بدهیم مردم انتخاب کنند. همانطور که تلگرام هست، پیام‌رسان‌های داخلی که خوب هم هستند، وجود داشته باشند، کار کرده و مخاطب جذب کنند. ما باید زمان بدهیم که مردم خودشان انتخاب کنند. نمی‌توانیم برای همه‌‌چیز مردم تصمیم بگیریم. اشکال ندارد که فضا را برای فعالیت همه پیام‌رسان‌ها باز بگذاریم و خودمان با امکانات برای پیام‌رسان‌های داخلی تبلیغ کنیم. تبلیغ کردن با انتخاب کردن و تصمیم گرفتن برای مردم تفاوت دارد. باید تبلیغ کنیم ولی انتخاب حق مردم است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: