• ٢٤ تير ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٠٢٤٣
لازمه توسعه صنعت گردشگری، گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان است

لازمه توسعه صنعت گردشگری، گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان است


بنا به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد ۲۳ تیرماه که مصادف با تصویب برجام است، به پیشنهاد حسن روحانی، رئیس‌جمهور، روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان نام‌گذاری شد.

 

مردم و سیاست‌مداران در همه دنیا آثار سوء و سنگین جنگ را به چشم دیده‌اند. از این رو گفت‌وگو بهترین، موثرترین و کم هزینه‌ترین راه در جهت حل معضلات و اختلافات است و اکثر سیاست‌مداران سعی بر گفت‌وگو و تعامل سازنده در جهت حل مشکلات کشورها دارند و از جنگ پرهیز می‌کنند.

 

حتی به واسطه گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان می‌توان به توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پايدار برای جوانان کمک کرد. پيش نياز جذب گردشگر توسعه فرهنگ گفت‌وگو در بين مردمان جهان است.

 

تنها با مناظر طبیعی زیبا و آثار تاریخی نمی‌توان گردشگر جذب کرد. لازمه توسعه صنعت گردشگری نحوه‌ ارتباط دولت با کشورهای مختلف است. بدون از بین بردن فوبيای ایران هراسی، در جذب گردشگر و معرفی ثروت‌های تاریخی و هویتی ایران به جهانیان موفقيتی نصيبمان نمی‌شود.

 

امید است ملت شریف ایران در شرایط کنونی با همدلی، اتحاد و تعامل اين ایام را پشت سر گذاشته و بار دیگر ثابت کنند ملت ایران مالک تمدنی کهن و ریشه‌دار در تاریخ است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: