• يکشنبه ٩ مرداد ١٤٠١-١٤:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٨٣٥
مدیرکل انتقال خون استان تهران در صحن شورا مطرح کرد: 12-82

نیاز پایتخت به افزایش مراکز خونگیری/ خوشبختانه در ایران خون داوطلبانه اهدا می شود

محمد مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران بر افزایش ایجاد مراکز خونگیری در پایتخت، تاکید کرد.

 
 
 
 
 
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران محمد مهدی زاده در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت روز انتقال خون و ارائه گزارش حاضر شد و با بیان اینکه ایران سومین کشور در آسیا در انتقال خون است، ادامه داد: این در حالی است که در برخی کشورها شاهد خون پولی هستیم اما در ایران خون به صورت داوطلبانه اهدا می شود.
وی به تشریح  وضعیت سازمان انتقال خون استان تهران پرداخت و گفت: اداره کل انتقال خون استان تهران ۱۴ میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد که در  ۱۶۷ مرکز درمانی و ۲۸ هزار تخت بیمارستانی در استان تهران خدمت رسانی می‌کند. در استان تهران ۲۲ مرکز ثابت انتقال خون وجود دارد که از این تعداد ۱۸ مرکز در کلانشهر تهران قرار دارد. در تیر ماه امسال نیز دو مرکز ثابت چیذر و ابوذر افتتاح شد.
مهدی زاده افزود: نیروی انسانی سازمان انتقال خون در ایام شیوع کرونا با تمام توان خود در حال تلاش برای تامین پلاسمای مبتلایان کرونا بود و این میزان خدمت در حالی انجام شد که دیگر ادارات با یک سوم و یا دو سوم حجم نیروی انسانی مشغول بکار بودند.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران با تاکید بر همکاری شهرداری تهران با اداره کل انتقال خون استان تهران، افزود: در ۱۶ منطقه تهران انتقال خون صورت گرفته اما تنها در ۹ منطقه مرکز ثابت خونگیری وجود دارد و دیگر مناطق به ویژه مناطق ۳،۱۵، ۱۶ و ۲۲ به مراکز ثابت انتقال خون نیاز دارند تا عدالت در این زمینه اجرایی شود. در دوره چهارم مدیریت شهری شاهد راه اندازی مراکز خونگیری در مناطق ۱ ،۴ ،۵ و ۲۰ بودیم که امیدواریم در دوره جدید مدیریت شهری نیز این مراکز خونگیری افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه مراکز انتقال خون باید در دسترس مردم باشند تا بتوانند سریعا به این مراکز مراجعه و خون اهداء کنند، یادآور شد: لذا نیاز است که در برخی مناطق بطور ویژه مراکزی ایجاد شود.
مهدی زاده همچنین بر اهمیت اطلاع رسانی اهدای خون در ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، تاکید کرد و افزود: همچنین شهرداری می‌تواند ون و اتوبوس در اختیار سازمان قرار دهد تا روند خونگیری تسهیل و تسریع شود.
وی افزود: ۲۵ درصد خون کشور در تهران مصرف می شود و تعداد زیادی از بیماران از سایر استان ها به تهران مراجعه می کنند که نیاز به فرآورده های خونی دارند. بر همین اساس باید ظرفیتی در تهران ایجاد شود که همپای افزایش تعداد تخت های بیمارستانی تعداد مراکز نیز افزایش پیدا کند.
به گفته مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران خون مورد نیاز تهران در چهار ماه گذشته به صورت ۱۰۰ درصدی تامین شده که از افتخارات این سازمان در سال جاری به شمار می رود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: