• يکشنبه ٢٦ تير ١٤٠١-١٣:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٠١
سرپرست مرکز مطالعات شهرداری تهران: 8-78

هم افزایی با سایر کلانشهرها از برنامه های مرکز مطالعات شهرداری تهران است

محمد منان رئیسی سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، هم افزایی با سایر کلانشهرها را یکی از برنامه های خود در مرکز عنوان کرد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران محمد منان رئیسی سرپرست مرکز مطالعات شهرداری تهران در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از پرتال جامع مطالعات شهری ایران و همکاری با مراکز پژوهشی شوراهای هفت کلان شهر کشور با بیان اینکه اقدامات باید آگاهانه و با مطالعه انجام شود، اظهار کرد: مرکز مطالعات با سابقه بیش از نیم قرن به عنوان یک بازوی مطالعاتی در کنار شهرداری است.
سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، هم افزایی با سایر کلانشهرها را یکی از برنامه های خود در مرکز عنوان کرد و افزود: از دو ماه پیش با همکاری کلانشهرها از جمله اهواز، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز و قم هم افزایی صورت گرفت. با توجه به اینکه همیاری شوراها منجر به همکاری شهرداری ها می شد برقراری این ارتباط را با شورای کلانشهرها آغاز کردیم.
وی ادامه داد: پورتال جامع مطالعات شهری به تفکیک بخش های مختلف تشکیل شده که قابلیت بازدید برای عموم علاقمندان به مطالعات شهری وجود دارد. بدون بروکراسی پیچیده امکان در اختیار قرار دادن مطالعات وجود دارد و از موازی کاری در این زمینه نیز جلوگیری می شود.
منان رئیسی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ سند پژوهشی در نیم قرن اخیر تولید شده است، خاطرنشان کرد: ۶ هزار رکورد پژوهشی در طول این مدت در مرکز تهیه شده است. بخش قابل توجهی از این مطالعات در گذشته اجرایی نشده که خوشبختانه با توجه شهردار به این موضوع، معاونت کاربست در مرکز تشکیل شده و طرح ها در این معاونت دنبال می شود تا شهروندان بتوانند از نتایج آن برخوردار شوند.
رونمایی از پرتال جامع مطالعات شهری ایران 
در ادامه و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، پرتال جامع مطالعات شهری تهران رونمایی شد. 
گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در مطالعات و پژوهش‌های شهری فی‌مابین مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با سایر مراکز مطالعاتی و پژوهشی شورای اسلامی کلان‌شهرها؛ از جمله قم، اصفهان، مشهد با هدف ایجاد شبکه مراکز مطالعاتی و پژوهشی حوزه شهری و جلوگیری از موازی کاری در مدیریت شهری در قالب محورهایی همچون ساماندهی، یکپارچه‌سازی و شفافیت در فعالیت‌های پژوهشی، تشکیل بانک داده پژوهشگران در حوزه مطالعات شهری و پژوهشی، همکاری درخصوص تالیف و انتشار کتب پژوهشی و نشریات علمی و غیره منعقد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: