• يکشنبه ٨ خرداد ١٤٠١-١٤:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٣٧٩
در جریان بررسی مصوبه تامین منابع مالی تاسیسات آبرسانی مطرح شد: 14-66

از تعبیه مخازن نگهداری آب برای بوستان‌ها تا نصب مخزن آب اضطراری در ۱۰ بیمارستان پایتخت

طرح « اصلاحیه مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آب رسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب » تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران،  اعضای شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران طرح « اصلاحیه مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آب رسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب » را بررسی کردند. 
مهدی پیرهادی درباره طرح توضیح داد و گفت: به استناد تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری مصوب سال 77 مجلس مصوبه با رویکرد حمایت از طرح های آب و فاضلاب و پروژه های جاری به تصویب رسید درآن دوره بحث آبرسانی اضطراری و ایجادتسهیلات مورد نیاز نظیر مخزن آب اضطراری در همه محلات شهر تهران، نصب شیرهای هیدرانت درنقاط مختلف شهر به عنوان اقدامات مورد نیاز در شهرداری مطرح بوده که ذیل پیوست های مصوبه گنجانده شد.
وی افزود: به دلیل اهمیت تکمیل شبکه فاضلاب درمناطق شهرداری تهران پیوست شماره 3 مصوبه به این موضوع اختصاص یافت در نهایت مصوبه باتنظیم تعرفه های آب و فاضلاب درشبکه برای مشترکین خانگی و غیرخانگی،آبونمان وهزینه انشعاب مبالغی را در دو بخش آب و فاضلاب تنظیم کرد .
به گفته وی، مصوبه با 3پیوست در 5 سال (1398 تا 1402) تنظیم شد که هر ساله با تائید کمیسیون سلامت و محیط زیست وخدمات شهری و ارائه گزارش عملکرد 3 ماهه ودر نهایت با گزارش سالانه حسابرسی و تائید شورا تمدید می شود.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نهایت شرکت آب وفاضلاب برخی ازپروژه هایی که مدت ها نیاز به تامین منابع مالی برای تکمیل داشته است نظیر احداث تصفیه خانه شماره 6 و 7 و تکمیل رینگ جنوب و طرح آبرسانی به شهرتهران ازسدماملو ،اجرای سیستم اسکادای آب تهران را تا حد زیاد تکمیل و راه اندازی کرده است.
در ادامه مهدی چمران رییس شورای اسلامی  شهر تهران نیز با بیان اینکه در سال ۸۲ و زمانی که خادم رئیس کمیسیون بود اعلام شد که برای تکمیل شبکه فاضلاب تهران ۱۱۰ سال زمان لازم است و ما نیز به فکر افتاده‌ایم و تبصره  ۳ را گذاشتیم تا از این محل برای آب و فاضلاب درآمد کسب کنیم، گفت:‌ این عوارض فقط باید صرف آب و فاضلاب باشد وگرنه نباید هزینه‌ای را به مردم در این زمینه تحمیل کرد و هر چیزی که برای آب و فاضلاب باشد ما آن را قبول می‌کنیم اما عوارض به شرطی که در جایگاه درست استفاده شود، خوب است.
وی افزود:‌ بودجه و اعتباراتی که به آب و فاضلاب داده می‌شود حتما باید حسابرسی شود و گزارش آن به شورای شهر داده شود.
همچنین بختیاری مدیرعامل سازمان آبفا نیز با بیان اینکه سال گذشته این سازمان ۴۰۰۰ میلیارد تومان هزینه پروژه‌های عمرانی‌اش کرد که تنها حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۳ تأمین اعتبار شد، گفت:‌ من به وزیر نیرو نیز گفته‌ام که رینگ آب و فاضلاب تهران که یک روز آرزو بود تا پایان دولت تمام می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته بارش کم باران در تهران در ۵۰ سال اخیرش بی‌سابقه بود و امسال نیز نسبت به سال قبل ۸۰ میلی‌متر باران کمتر بارید، ادامه داد:‌ اما تهران یک آخ هم نگفت و این نشان می‌دهد که ما در حال تلاش و کوشش هستیم.
بختیاری با بیان اینکه از محل تبصره ۳ حتی یک ریال هم صرف امور جاری، پرداخت حقوق و... نکردیم، گفت:‌ در مسئله نصب مخازن آب اضطراری دچار عقب‌ماندگی هستیم که این هم به دلیل انجام بررسی‌های بیشتر بود و این عقب‌ماندگی جبران خواهد شد.
تلاش جهت تخصیص منابع دولتی به طرح های توسعه فاضلاب و بازسازی شبکه های اب شهری
محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در خصوص طرح "اصلاحیه مصوبه تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و آبرسانی تاسیسات آبی شهر تهران" اظهارداشت: بخشی از منابع مورد نیاز برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های اب شهری باید از محل منابع دولت تامین شود.
وی ادامه داد: درخواست دارم همزمان با مبالغی که از محل تبصره 3 از جیب مردم برای اجرای طرح های فاضلاب اختصاص می یابد حتما تلاش شود تا سهم دولت در تامین منابع در این زمینه پرداخت و از این طریق فشار کمتری به مردم وارد شود.
در نهایت طرح « اصلاحیه مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آب رسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب » با ۱۹ رأی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: