• سه شنبه ٢ آذر ١٤٠٠-١٦:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٥٦
در بیست و ششمین جلسه شورا صورت گرفت:

ارائه گزارش طرح تحول نگهداشت شهر

 به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، دستورالعمل طرح تحول نگهداشت شهر توسط شهردار تهران در تاریخ ۸ آبان ابلاغ و اجرای طرح که از 22 آبان اجرایی شده بود توسط معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارش  داده شد.

حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران  درباره داده های وارد شده به تفکیک معضلات و مشکلات احصا شده و اعلام شده از سوی مردم در سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ بیان کرد: در این سامانه ها سهم داده های ثبت شده مربوط به هر معاونت متفاوت است که ۵۶/۴ درصد سهم معاونت خدمات شهری، ۸/۶ درصد سهم معاونت فنی و عمرانی، ۸/۸ درصد سهم معاونت شهرسازی و معماری، ۹/۱ درصد سهم معاونت حمل و نقل و ترافیک و  ۱۷/۱ درصد سهم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی است.

نظری ادامه داد: مجموع داده های ثبت شده مربوط به معاونت های شهرداری تهران در سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷،  ۳۴ هزار و ۳۴۸ داده است که حوزه خدمات شهری با ۱۹۳۶۶ داده بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

او درباره پراکندگی داده های سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در سطح مناطق به ترتیب اکثریت داده ها، گفت: بیشترین داده ها در حوزه خدمات شهری در مناطق ۲، ۱۵ و ۱۸ است. حوزه فنی و عمرانی در مناطق ۴ و ۱۶، حوزه حمل و نقل ترافیک در مناطق ۱، ۴، ۶، ۱۵، ۹ و ۲۱، حوزه امور اجتماعی و فرهنگی در مناطق ۱، ۱۱ و ۱۸ و حوزه شهرسازی و معماری در مناطق ۱، ۱۰ و ۲۱ بیشترین میزان داده را به خود اختصاص داده اند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درخصوص اهم خدمات انجام شده درحوزه خدمات شهری و محیط زیست عنوان کرد: نظافت و شستشوی مخازن و زیر مخزنی، تامین روشنایی نقاط بی دفاع شهری، لایروبی انهار روبسته و کانال ها و حذف زوائد فیزیکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری است.

نظری ادامه داد: در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی هم شناسایی و ساماندهی کودکان زباله گرد، شناسایی و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر و نظارت بر نگهداشت اماکن، فضاها و بناهای ورزشی از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط این معاونت است.

او عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک، لکه گیری آسفالت و ساماندهی جدول ها، هم سطح سازی دریچه ها و رفع نواقص علائم ترافیکی از اقدامات مهمی است که این معاونت‌ انجام داده است.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: رفع نقص حصارهای کارگاهی، جمع آوری سد معبر ساختمانی و پاکسازی حاشیه کارگاه های ساختمانی از اهم اقدامات حوزه شهرسازی و معماری است.

نظری درباره مراحل فرآیند ارزیابی طرح تحول نگهداشت شهر افزود: اخذ گزارش از میزان رضایت شهروندی در سامانه های نظارت مردمی ۱۳۷ و ۱۸۸۸، بررسی میدانی و مصاحبه با معتمدین محلات و شورایاری ها، نظارت و کنترل عملیات اجرایی و تحولات خدمات ارائه شده در سطح شهر توسط ناظرین شهرداری و درنهایت تحلیل و جمع بندی کلیات طرح و رفع نواقص احتمالی مراحلی است که در این طرح طی می شود.

او با بیان اینکه اعتبارات نگهداشت شهر در مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: سهم معاونت فنی و عمرانی از اعتبارات ۳۹ درصد، معاونت خدمات شهری و محیط زیست ۲۹ درصد، معاونت حمل و نقل و ترافیک ۲۱ درصد، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ۹ درصد و سهم معاونت شهرسازی و معماری ۲ درصد است.

لزوم توافق وزارت نیرو و شهرداری برای جا به جایی تیرهای برق معارض در کل تهران

در ادامه جلسه میثم مظفر در واکنش به گزارش معاون امور مناطق  شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در مناطق وجود دارد و در "طرح رصد" نیز بارها به آن پرداخته شده است، تعریض معابر و خیابان ها است که از طریق نوسازی املاک انجام  و عقب نشینی املاک صورت میگیرد به منظور تسهیل عبور  و مرور و حمل و نقل ترافیک است نه تعریض عرض پیاده رو.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل جا به جایی تیرهای برق معارض است؛ یک خیابان به عرض چند متر تعریض شده که به عرض پیاده رو اضافه شود، اما تیر چراغ برق در جای قبلی قرار دارد.

میثم مظفر ادامه داد:  پیشنهادم این است که یک طرح سراسری با توافق وزارت نیرو شهرداری برای جا به جایی تیرهای برق معارض در کل تهران اقدامات لازم را انجام دهد؛ این موضوع به نفع شهروندان است.

در ادامه جلسه احمد علوی گفت: در طرح صیانت از مدیران شهرداری تهران  با کمک شورای اسلامی شهر تهران مشکلات برای مدیران حل شود.

همچنین در ادامه جلسه امانی اظهار کرد: در بیانات معاون امور مناطق شهرداری تهران مشخص نشد کدام مناطق وضعیت بهتر و یا بدتری دارند؛ همچنین ملاک برای جا به جایی شهرداران مناطق چه چیزی هست باید مشخص شود.

بر اساس این گزارش در ادامه جلسه احمد صادقی ادامه داد: شما در حال حاضر گزارش کار ارائه داده ولی واقعا شهروندان در بحث طرح  تحول انتظار دارند، گزارش شما به عنوان مطرح شده سخنان شما سنخیت نداشت.

در ادامه جلسه حبیب کاشانی گفت: با توجه به عنوان طرح تحول، تحولی در شهر صورت نگرفته است؛ باید طبق یک چشم انداز خوب پیش برود و برای هر طرح زمام مشخص کنند و مردم باید  تحول را احساس کنند و با گذشت بیش از ۳۵ روز باید اقدامات خوبی صورت بگیرد.

در ادامه پیرهادی گفت: در مورد لایحه اصلاحی مصوب  نحوه اخذ مطالبات شهرسازی خدمات شهرسازی که به تصویب ۲۵ آبان به تصویب رسید و باید در عرض یک هفته در دستور کار شورا قرار می گرفت.

همچنین در ادامه جلسه آقا میر از نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران  سوال پرسید و گفت: باید دقت داشته باشیم ارائه گزارش معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با سمت همخوانی داشته باشد توقع می رود در راستای ماموریت خود به شورای اسلامی شهر تهران گزارش ارائه دهید.

در ادامه پرویز سروری گفت: رفتار نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران  بسیار منطقی و مناسب بود اما نکته قابل توجه این است که باید برای اجرای یک طرح باید پیوست رسانه ای و اطلاع رسانی انجام شود و شهروندان باید در جریان کارهای شهرداری تهران قرار بگیرند.

وی افزود: پیشنهاد می کنم که اقدامات شهرداری تهران دیده شود، باید فکر اساسی در زمینه اطلاع رسانی صورت بگیرد و مردم تهران در جریان اقدامات قرار بگیرند.

11-26

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: