• سه شنبه ١٦ شهريور ١٤٠٠-١٣:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٤٠
شهردار منطقه ۲۰ مطرح کرد؛

افزایش حاشیه نشینی زنگ خطر در موضوعات اجتماعی و فرهنگی ری

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ با حضور در شوراگزارشی از مهمترین چالش ها و فرصت های منطقه ۲۰ تهران به اعضای شورای شهر تهران ارایه کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰، سه شنبه  ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش درخصوص اهم فعالیت ها و اقدامات انجام شده در منطقه ۲۰ پرداخت و گفت: وسعت سرزمینی ری حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع است که ۲۲ کیلومتر مساحت آن درون شهری و حدود ۱۷۸ کیلومتر آن حریم است، که از پتانسیل بالایی برخوردار است. 

شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: آن‌چه که در منطقه ۲۰ مهم است جدا افتادگی کالبدی ری است که موجب شده ری از مسیر توسعه بازبماند،  هرچند در سنوات گذشته با وجود تخصیص بودجه ذره ای از مسائل برطف شده و راه ها هموار شده اما همچنان مشکلات ری به قوت خود باقی است. 

افشار با بیان اینکه محدوده، ۲۰ منطقه و ۷ ناحیه دارد افزود: از این نواحی ۱ ناحیه حریم و ۶ ناحیه شهری است و باید به ان موضوع تاکید کنم وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به ری هویت داده است و قدمت تاریخی ری ۸ هزار سال قبل از میلاد است. ری به عنوان یک نگین درخشان در مسیر جاده ابریشم بوده است.

او با اشاره به چالش های موجود در ری عنوان کرد: چالش های ری متفاوت از تهران است. پایین بودن  سرانه خدمات در منطقه وجود دارد، در سایر نقاط هم‌جوار ساماندهی چالش ها وجود دارد اما در ری این اتفاق رخ نمی دهد. 

شهردار منطقه ۲۰ درخصوص مسائل مدیریتی ری بیان کرد: ری زه کش آب های بالادست از سوهانک تا پایین دست است. قسمتی از این زمین ها برای کاشت برنج بود که با توجه به آلودگی آب در منطقه، با دستور دادستانی جلوی این اتفاق گرفته شد. همچنین باید به گسل های ری و خطرات آن توجه شود. خطوط برق فشار قوی در محله ملک آباد و علایی ۳ هزار خانوار در این محله را دچار مشکل کرده است.

افشار ادامه داد: حاشیه نشینی در ری یک مسئله جدی است که با توجه به محدودیت منابع آب در کشور، موجب افزایش حاشیه نشینی در تهران و خصوصا ری شده است. اگر به این مسئله توجه نشود باعث تهدید موضوعات اجتماعی و فرهنگی و... می شود.

شهردار منطقه ۲۰ عنوان کرد: مسائل مالی و درون سازمانی، توسعه نیافتگی نیروی انسانی گروه های شغلی و ... در موضوعات ری مطرح است.

او ادامه داد: در بحث مدیریت پسماند یک برنامه نرم افزاری تحت عنوان شهروند تدوین شد. این برنامه می‌ تواند به الگو در شهر تبدیل شود و  رضایت مندی شهروندان را به  ۵۰ درصد برساند و هزینه ها در حوزه پسماند را به ۳۰ درصد کاهش دهد.

افشار درباره بحث استراتژی حمل و نقل در ری گفت: ری به عنوان یک نقطه مهم، دسترسی جنوب تهران را به شرق آسان می کند و باید به این نکته اشاره کنم که ۱۰ الی ۱۲ درصد از حمل و نقل عمومی ری، خطوط مترو است و چشم انداز این است که حمل و نقل عمومی در ری به ۲۵ درصد ارتقا پیدا کند.

شهردار منطقه ۲۰ از کارکرد محلی ایستگاه های مترو ری گفت: مردم شهرهای اقماری مثل ورامین، باقر شهر و کهریزیک از این ایستگاه ها برای دسترسی به تهران استفاده می‌ کنند.

او از تهیه یک برنامه در قالب گروه های دوام خبرداد و افزود: این‌ اپلیکیشن تسلی خاطر برای خانوار های ری است، البته هنوز ارائه نشده ولی این ظرفیت را دارد که ۶۰ تا ۷۰  شهروندان تهرانی را درخصوص تاب آوری و بحران آگاه کند.

افشار از ظرفیت های شهر ری با توجه به وجود مکان های گردشگری گفت و اضافه کرد: این ظرفیت وجود دارد که خلاء های گردشگری و تفرج با مکان های تفریحی و تاریخی رفع شود.

7-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: