• سه شنبه ٢ شهريور ١٤٠٠-١٢:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٢٧١
معاون هماهنگی مناطق شهرداری در شورا مطرح کرد:

۹۷ درصد شهرداران فعلی نواحی ۱۲۴ گانه مرد و ۳ درصد زن هستند/ آهنگ خدمت رسانی به شهروندان در دوره گذار کند نشد

حمید محسنی در جریان ارائه گزارش از معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه ۹۷ درصد شهرداران فعلی نواحی ۱۲۴ گانه مرد و ۳ درصد زن هستند تاکید کرد: آهنگ خدمت رسانی به شهروندان در دوره گذار کند نشد

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  حمید محسنی، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دستور جلسه اول، درباره اهم وظایف و برنامه جاری معاونت هماهنگی و امور مناطق، توضیح داد: در این معاونت پیگیری و اجرای مأموریت‌ها و برنامه‌های ابلاغی و ویژه از سمت شهردار تهران، ایجاد هماهنگی و همسویی در اقدامات و فعالیت‌های مناطق شهرداری با سایر حوزه‌ها و معاونت‌های تخصصی به منظور تحقق بخشیدن به اهداف کلان شهردار در ارائه خدمات مناسب به شهروندان، همچنین باقی اقدامات شامل بازدیدهای مستمر و نوبه‌ای از سطح مناطق ۲۲گانه در قالب برنامه‌های نظارت دوره‌ای جهت رصد و ارزیابی عملکرد مناطق، بازددهای مستمر و نوبه‌ای از سطح محدوده نواحی ۱۲۴ گانه انجام شده است.

او در ادامه بیان کرد: همچنین اقدامات دیگری شامل پیگیری و بازدید از پروژه‌های شاخص در سطح مناطق ۲۲گانه به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری پروژه‌های مذکور، برگزاری جلسه مشترک معاونان؛ مشاوران و شهرداران مناطق و پیگیری مصوبات آن، پیگیری جهت تحقق درآمدهای مصوب مناطق ۲۲گانه، برگزاری جلسات خاص درآمدی با معاونت‌های تخصصی و ادارات کل مرتبط جهت بررسی و رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های ویژه مناطق در راستای بهبود و ارتقاء منابع درآمدی، پیگیری  پایش برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، احصاء و جمع آوری مشکلات و چالش‌های پیش روی مناطق، هم اندیشی و تبیین پیرامون چگونگی اجرا و الزامات تحقق برنامه پیشنهادی شهردار تهران در سطح مناطق و هم اندیشی و تبادل نظر درباره انتصاب مدیران شهرداری تهران به عنوان عضو کمیسیون انتصابات شهرداری تهران صورت گرفته است.

حضور یک شهردار زن از ابتدا تا پایان مدیریت شهری پنجم

محسنی در ادامه ضمن نام بردن از تمامی شهرداران مناطق ۲۲ گانه، بیان کرد: یک زن در میان شهرداران مناطق ۲۲ گانه از ابتدا حضور داشته است. شهرداران مناطق با مشخصات ویژه‌ای به عنوان شهردار انتخاب می‌شوند که این ویژگی‌های شامل میانگین سابقه کار، میانگین سن، تحصیلات و نوع استخدام است.

 معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد: رشته تحصیلی ۸ شهردار شهرسازی و معماری، ۴ شهردار مدیریت، ۳ شهردار محیط زیست، ۳ شهردار حقوق، ۲ شهردار مهندسی عمران، یک شهردار اجتماعی و یک شهردار دیگر جغرافیا است.

او درباره برگزاری همایش‌های فصلی نواحی ۱۲۴ گانه، گفت: در دوره‌های مختلف در مجموعه معاونت امور مناطق، همایش‌هایی در قالب همایش‌های فصلی شهرداران نواحی برگزار شده است که آخرین جلسه پنجم مرداد به صورت ویدیو کنفرانسی به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حضور شهرداران بودیم. شهرداران نواحی در این جلسات مشکلات خود را بیان می‌کنند و معاونت‌های تخصصی گره‌های کار را برطرف می‌کنند.

به گفته معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران؛ ۹۷ درصد شهرداران فعلی نواحی ۱۲۴ گانه مرد و ۳ درصد زن هستند.

محسنی درباره بازدیدها، عنوان کرد: در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ناظران اداره کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق حدود ۲۰۷ مرتبه از سطح نواحی ۱۲۴ گانه شهر تهران بازدید کردند که نتیجه آن ارسال ۷۵ مکاتبه پیرامون بهبود نگهداشت در حوزه‌های چهارگانه (خدمات شهری، سهرسازی، عمران و ترافیک) به مناطق ۲۲ گانه و ثبت دو هزار و ۱۱۶ پیام در سامانه نگهداشت شهر بوده است.

او در ادامه گفت: بنده بدون هماهنگی به تمامی مناطق به صورت سرزده بازدید کردم. هدف این بود که آمادگی شهرداران را ارزیابی کنم و شناختی هم از وضعیت شهرداران و نواحی پیدا کنم. صبح روز گذشته از پروژه‌های هجدهمین منطقه بازدید کردیم. درحال حاضر ۴ منطقه باقی مانده است.

آهنگ خدمت رسانی به شهروندان در دوره گذار کند نشد

محسنی یکی از  اتفاقات خوبی که در این چند روزه رخ داده را کاسته نشدن آهنگ خدمت رسانی به شهروندان ذکر کرد و افزود: قریب به ۱۸ هزار نفر در مناطق خدمت می‌کنند که شهرداران نواحی در خط مقدم خدمت رسانی قرار دارند. شهرداری‌های نواحی مشکلات عدیده‌ای دارند و هیچگاه از تعطیلی برخوردار نیستند و در تمامی روزهای کرونا فعالیت کردند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در ادامه تأکید کرد: به دلیل ایام گذار مدیریت شهری باید بازدیدها به صورت مرتب و مستمر انجام می‌شد که حرکت شهر کند نشود و مطمئن شویم که شهرداران و کارمندان به درستی وظیفه خود را انجام دهند.

محسنی اهداف نظارت دوره‌ای و بازدیدهای میدانی این معاونت را شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت و چالش‌ها در واحدهای مورد ارزیابی، آسیب شناسی وضع موجود نواحی، بررسی وضعیت نگهداشت کیفی شهر تمامی حوزه‌ها، کنترل گذشته نگر و کنترل آینده نگر در بازدیدها، ارزیابی روند و میزان تحقق اهداف سازمانی در مناطق، ارزیابی کیفیت خدمت رسانی به شهروندان از طریق بررسی وضعیت موجود در قیاس با استانداردها، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه همبستگی، همکاری و تعاون بین نیروی انسانی برای افزایش بهره وری ذکر کرد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که کیفیت زندگی برای شهروندان را بیشتر و مشکلات را کاهش دهیم، افزود: همکاران شهرداری در حوزه مناسب سازی اقدامات بسیاری انجام داده‌اند. نیروهای خدماتی در دوره‌ نخست کرونا تلاش‌های بسیاری در حوزه حمل زباله‌های مسکونی و بیمارستانی و گندزدایی انجام دادند.

6-6

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: