• سه شنبه ٦ خرداد ١٣٩٩-٢٠:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٥١
«حسن خلیل آبادی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:

عضو شورای تهران از بی تفاوتی به کج شدن برج طغرل گلایه کرد

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای شهرستان ری، از بی تفاوتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به کج شدن برج تاریخی طغرل گلایه کرد و گفت: این سازمان هنوز هیچ اقدامی درخصوص کج شدن برج طغرل انجام نداده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «حسن خلیل آبادی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و پدیدار شدن حفره ها در مناطق جنوبی و احتمال فرونشست، آسیب به برج طغرل دور از ذهن نیست.  

 

وی با بیان اینکه اهمیت برج طغرل کم از برج میلاد و آزادی نیست گفت: این برج با بیش از هزار سال سابقه و پس از چندین بار زلزله هنوز پا برجا است و باید از این میراث ارزنده محافظت شود.  

 

خلیل آبادی یادآور تذکر خود در صحن شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران در خصوص کج شدن برج طغرل شد و گفت: حناچی شهردار تهران در پاسخ به تذکر من اعلام کرده است که متولی ابنیه تاریخی سازمان میراث فرهنگی است و شهرداری هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.  

 

رئیس شورای شهرستان ری افزود: انتظار می رود سازمان میراث فرهنگی اقدامی جهت محافظت از برج طغرل انجام دهد و از کارشناسان و علاقمندان به میراث تاریخی رفع اضطراب کند.  

 

وی خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

 

برج طغرل در شرق آرامگاه ابن بابویه در خیابان ابن بابویه شهر ری واقع شده‌است و از آثار به جا مانده از دوره سلجوقیان است

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: