• شنبه ٣ خرداد ١٣٩٩-١١:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٣٦
زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با میزان

آخرین وضعیت اجرایی طرح مدیریت جامع پسماند در تهران

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر به تشریح آخرین وضعیت اجرایی طرح مدیریت جامع پسماند در تهران پرداخت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با میزان به تشریح اجرایی شدن طرح کاپ پس از اتمام ماه رمضان پرداخت و گفت: طرح جامع مدیریت پسماند موسوم به طرح کاپ با مطالعات کارشناسی برنامه‌ریزی شده که اکنون آخرین مراحل اجرایی خود را می‌گذراند و قرارداد آن منعقد شده است.

وی ادامه داد: طرح جامع کاپ دارای در سال گذشته نهایی و مقرر شد که شش مرحله اجرایی شود که این مراحل با تامین اعتبار ممکن است و با اجرایی شدن مراحل اولیه آن زمینه‌سازی برای مراحل آتی آن نیز فراهم شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در ادامه آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین بخش اجرای طرح کاپ دانست و تاکید کرد: کاهش تولید زباله از مبدا و تفکیک زباله از مبدا یکی از مهم‌ترین اهداف اجرایی شدن این طرح دانست که این کار به شیوه‌های مختلفی عمل می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز اولیه قرار است که هزار ساختمان‌های پرجمعیت و دولتی سطل زباله‌های متفاوتی را دریافت کنند تا بتوانند زباله‌های‌تر را از زباله‌های خشک از محل مبدا تفکیک کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا از بهمن ماه سال گذشته که منجر به رکورد اقتصادی بیشتری در شهر تهران شد، این طرح نمی‌تواند با سرعت سابق به جلو رود چراکه شهرداری تهران دچار محدودیت‌های مالی شده است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه جلساتی را برگزار کردیم و در تلاش هستیم که اولویت‌هایی را به این موضوع بدهیم و در قالب توجه به این اولویت‌ها بتوانیم فاز‌هایی از این طرح کاپ را تا پایان سال ۹۹ با تامین منابع اجرایی کنیم.

صدراعظم نوری با بیان اینکه مراکز پرجمعیت و ساختمان‌های دولتی سطل‌های زباله‌های تفکیک شده داده می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی از این کار در سال گذشته انجام شده و ادامه آن در حال انجام است و امیدواریم که این کار به خوبی بتواند به اهداف نهایی خود برسد.

وی ادامه داد: به مرور زمان مخازن زباله فعالی در سطح شهر جمع آوری شده و به جای آنان سطل زباله‌های تفکیک شده قرار می‌گیرند تا زباله‌های خشک بازیافت شده و زباله‌های‌تر هم کمپوست شده و اقدامات مختلفی روی آن انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه اگر اعتبار لازمه این طرح تامین شود، اتفاقات خوبی در حوزه پسماند صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این کار می‌تواند اثرگذاری خوبی را در نحوه رفتار شهروندان و کاهش تولید پسماند داشته باشد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه کمیسیون سلامت شورای شهر و شهرداری با جدیت در حال پیگیری این موضوع هستند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که این اتفاق با اهدافش صورت بگیرد و مردم بتوانند از ثمرات آن بهره‎مند شوند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: